tågjäntan skrev 2007-09-13 14:41:29 följande:
För egen del beror det på hur väl man känner brudparet och vilken ekonomi man har för tillfället. Jag tycker det är ehlt okej med present för 150 - 200 kr. Och för någon månad sedan köpte jag ett gäng röda små badankor för sju kr stycket som jag tycker är väldigt söta =). Jag kommer att ge bort bara 'ett par'ankor till brudpar jag inte känner så väl och till dem jag känner lite mer kommer jag antgaligen lägga till boken "Kärlekens fem språk" av Gary Chapman för ca 150kr. Om jag/vi inte går i hop med någon/några andra och köper något dyrare eller de önskat.På vårt eget bröllop låg oxå de lägsta presenterna på 100-150kr och vi tyckte inte det var konstigt. Det kan vara dyrt bara att ta sig till bröllpet, köpa kläder osv. Så det viktigaste var att de kom.
Nu vet jag inte om jag missförstår dig, men tänker du gå på ett bröllop som inbjuden gäst och bara ge bort 2 badankor för 7 kronor / Styck? Det spelar väl ingen roll hur bra eller dåligt du känner dem, men en present för 14 kr? å ett bröllop? Samtidigt skriver dy att du tycker det är ok med presenter för 150-200 kr ?
Jag hänger inte riktigt med här...