Ribbing är superskön tycker jag, härligt spetsig ibland och tvärt emot vad jag trodde så har hon en väldigt avslappnad attityd till vett och etikett.
Det är heller inte helt fel att kasta ett öga på hennes spalt när man är i giftastagen, finns mycket man kan lära sig inte minst av folks frågor om olika saker.
Det här med presenter är ju en känslig fråga, och inte helt lätt om man betänker alla tankar i den här spalten.
Å ena sidan har vi gäster som av olika orsaker inte har "vett" eller intresse att ge en gåva mottagaren kommer att uppskatta. Det kan ju bero på olika saker, men när det gäller vuxna människor som man står tillräckligt nära för att vilja dela sin stora dag med är det för mig helt obegripligt att en hel del tycks bry sig så lite.
Å andra sidan har vi långa önskelistor med dyra, dyra prylar som ibland nästan kan få karaktären av "inköpslistor". Förvånansvärt många brudpar jag har uppvaktat har haft en väldigt dyr "lägstanivå" på sina önskningar och en såpass omfattande önskelista att man knappt ens vågat köpa något som inte finns på listan. Jag förutsätter att man gör listor för att underlätta för gästerna och undvika dubbelpresenter, men ibland kan man ju undra.
För egen del tycker jag nog att skamgränsen i huvudsak handlar om hur dyra presenter folk förväntar sig än hur billigt någon shoppar.
Att sedan en del personer har allmänt dålig smak, är allmänt slöa eller inte har samma syn på presenters betydelse som man själv har är en annan fråga.