jag blir irriterad på att folk är så dåliga att tacka!
Vi var 2 par som gav bort en korg med viner, ett för 1-årsdagen, 2-årsdagen,, 5-årsdagen, 10-årsdagen och 20-årsdagen, tillsammans med lapp på vad vinet hette, vad det smakade och vad det passade till. Till det hade jag gjort en kokbok med rätter som rekommenderades till (allt från systembolaget), vi hade lagt snören runt halsen med lapparna och lackat och allt. En present som vi själva hade velat ha och hellre behållt, köpt en brödrost och ett kort från OK...
Men trots att vi träffat paret och tackat för bröllopet och allt, har de inte ens sagt tack utan "ja, det var trevligt". Men de önskade sig kontanter, och precis som någon skrev ovan - Fy faaaan vad tråkigt att ge bort kontanter för jag vet att de bara hade köpt fil och tvättmedel för pengarna (å, nej, de är inte fattiga det minsta) för de ville inte ens åka på bröllopsresa. Ni får säga vad ni vill men ett kuvert med några hundralappar i känns inget kul att ge bort. Dock har vi gjort det en gång, dock växlade till det lands valuta som de skulle åka till samt en guidebok om stället. Lite tanke bakom får man väl ha eller är man ond då?