• ipanemagirl

Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?

Hehe jag tänkte verkligen inte spela sniken utan bara kolla vad som är brukligt. Jag har gift mig nu och kommer ju själv att gå på bröllop vad det lider. Vad är den minsta gåvan ni fått värdemässigt? (skamgränsen försöker jag hitta)

Själv gav jag 500per par för två år sen men det verkar inte ha "indexerats upp"

• Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?
  • Gable

Det är väl inte sniket att förvänta sig att släkten säger grattis när man har gift sig?!

• 20070929

Tänkte väl det. Men mamma verkar anse att om vi inte sa något innan behöver ingen säga något efter...

• tattar-Emma

Man grattar väl oavsett fest... Om jag fyller år säger folk grattis även om jag inte har kalas.

Vissa vänner ger present även om det inte är fest, andra inte. Beror på relation. Tycker det är samma med bröllopsfest.

• Zozo

20070927.. Mjae.. jag maste vâl i ärlighetens namn erkânna att jag INTE har gratulerat tex mina kusiner när de gift sig och jag inte varit bjuden. Men det är mest av anledningen att vi inte har nagon relation alls mer än i blodet da... Jag har inte ens träffat dem pa över 15 ar. Sa det beror pa; Jag tog ju heller inte alls illa upp att de inte gratulerade mig när jag gifta mig; av samma anledningar.

• fd Svart brud

Öh, lite OT kanske men varifrån har ni fått era enorma animerade smilisar? Är det nån plustjänst ni har eller länkar man till såna?

• Lina_K

Fru Ängla skrev 2007-09-13 11:46:43 följande:

Hur kan det då vara rimligt att de som gift par (bara för att de är ett par) betalar lika mycket som jag som singel?Diskriminering tycker jag! Säkert är det andra som tycker annorlunda!
    Det här har jag råkat ut för massor av ggr. En nära vän till mig och hennes man tycker att de ska betala hälften och jag hälften (då var jag singel). varför då? De har ju två inkomster och jag en!!! Vi delar väl på tre för bövelen! Men Neeej då...!
  • Gudinnan

Minsta gåvan vi fick var 400 sek från ett par.

• Shanti

Sen kan ju i och för sig ett par ha samma inkomst ihop som en singel. Skall man kanske betala i procent av inkomsten?

Lina_K skrev 2007-10-16 14:38:23 följande:
    Fru Ängla skrev 2007-09-13 11:46:43 följande:
    Det här har jag råkat ut för massor av ggr. En nära vän till mig och hennes man tycker att de ska betala hälften och jag hälften (då var jag singel). varför då? De har ju två inkomster och jag en!!! Vi delar väl på tre för bövelen! Men Neeej då...!
  • Lina_K

OT - Underligaste presenten fick jag från en granntant när jag var 11 år. Det var del nr 43 (!) i Isfolket serien och jag fick den för att det var ett naket par på framsidan och hon ansåg att jag borde börja intressera mig för sånt.

Jag var 11!!! Och varför del 43??? Och varför skulle jag vilja läsa om sex???

Jag skämdes, la den bakom alla böckerna i hyllan och glömde bort den tills jag var 16. Då var den jättebra!

• Lina_K

Shanti skrev 2007-10-16 14:44:29 följande:

Sen kan ju i och för sig ett par ha samma inkomst ihop som en singel. Skall man kanske betala i procent av inkomsten?
    Jo, men så var inte fallet här...
Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?