Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?
oj jag blir nästan rädd vad folk förväntar sig i gåva.
att någon vill komma på ens bröllop är det viktigaste o sen är det upp till gästen om den vill ge något i bröllopsgåva.
tycker inte man kan förvänta sig lite mer eller dyrare saker bara för att man själv vill eller för att det är ett dyrt bröllop. tycker absolut inte man kan förvänta sig gåvor om man låter gäster betala sitt kuvert/del av kuvert eller om man har betaltjänster så som betalbar mm.
det ska inte kosta gästen mycket att gå på bröllop. gästen kommer ju för att man blir BJUDEN o bjuden betyder ju att brudparet vill ha just de människorna med på sin stora dag o då får man ju bjuda. det står ingen stans att gästen ska både betala för sig själv eller för dyra saker brudparet vill ha
jag har själv gift mig o visst, vi fick daker vi både ville o o hade kunnat vara utan, men det är tanken som räknas. o inte heller kostade allt en mindre förmögenhet utan en hel del var UNDER 500 kr.
jag tycker inte det är sniket av vänner att läggaihop till en gåva så de baalar 100 kr per person. varför skulle det vara det? känns värre om de inte velat lägga ihop alls.
vi var på bröllop i lördags då min mans systers son gifte sig. vi köpte ett bröllopsalbum med tennram. på ramen graverade vi in deras bröllopsdatum. det tillsammans med kortet bev 400 kr. o vet ni, jag skämdes inte ett dugg över vår billiga present för den var vald med stor omsorg o mycket tanke bakom.
nej, jag tycker man ska vara gladast över att folk över huvudtaget vill komma. det finns inget sakmligt med vad gåvor kostar, för de är just gåvor. något folk ger för att de vill, inte för att ert bröllop kostade så mycket.
sen om gåvan kostar 50 kr eller 5000 kr är mindre vesäntligt.