Inlägg från: tattar-Emma |Visa alla inlägg
  • tattar-Emma

Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?

Jag har varit helpank i omgångar och inte tvekat att köpa presenter för 50-100 kr. Det handlar om vad man har råd med och det är faktiskt tanken som räknas.

Kontanter tycker jag inte om att ge, sånt ger man barn. Inte vuxna som kanske har bättre ekonomi än vad man har själv. Skulle kunna tänka mig att köpa presentkort el dyl men absolut inte lägga 500 i ett kuvert och ge till en vuxen människa som med all sannolikhet kommer köpa toapapper och knäckebröd för pengarna.

Själv brukade jag ofta få kläder i fel storlek förr - jag är längre än släkten och därför tror de att jag har storlek 42 - och konstiga böcker som inte alls är i min smak. Det senare är speciellt konstigt eftersom jag ofta önskar mig speciella böcker och folk då borde notera vilken sorts böcker det rör sig om, men det gör de inte. Tvärtom tror jag att de tror att jag brukar bli besviken när böckerna jag till slut får visar sig vara samhällsdebatterande böcker istället för smöriga kärleksromaner ;)

• tattar-Emma
    Hofsan skrev 2007-09-14 01:11:19 följande:
    Vilket konstigt resunemang att man inte kan ge bort pengar bara för att de tjänar mer än vad man själv gör?!Om tex dina vänner hade önskat sig pengar till en bröllopsresa, möbler eller vad det nu kan vara så hade du struntat i det och hellre gett något de ändå inte vill ha och kommer att ställa undan i nån skrubb??
    Kanske hade gjort det, men jag hade inte gillat det. Förmodligen kommer det inte bli ett problem dock, tror inte mina vänner skulle önska sig det och i vilket fall så vet jag vad de tycker om och köper bra presenter när jag hittar på själv.
  • tattar-Emma

Man grattar väl oavsett fest... Om jag fyller år säger folk grattis även om jag inte har kalas.

Vissa vänner ger present även om det inte är fest, andra inte. Beror på relation. Tycker det är samma med bröllopsfest.

Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?