• maljor

Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?

Det där med att ge per person håller jag med om. När vi (jag och min man) ska ge något till hans föräldrar tillsammans med hans syskon delar vi det alltid på 4 - vi betalar alltså hälften MEN tex när min mans farbror fyllde 50 så skulle vi köpa present till honom tillsammans med hela min mans familj (totalt var vi 6 st) men då krävde hans j*vla morsa att vi 2 skulle stå för hälften så skulle de andra 4 (svärfar, svärmor och min mans 2 syskon) betala andra halvan. Det tyckte hon var rättvist eftersom hon tänkte lägga pengar istället för syskonen men då ville hon inte lägga mer än vad vi la TROTS att det handlade om hennes mans BROR!!!!

• maljor

Fru Ängla

Nja... systern är nästan i vår ålder även om hon är yngre men hon har 2 deltidsjobb och bodde hemma alldeles gratis och hade deras bil helt gratis (behövde inte ens tanka) medan vi levde på 1 lön (jag arbetslös) och sparade till bröllop.
    Jobbar man och har egna pengar tycker jag att man ska vara med och dela men inte när det är små barn som hos er.

Hon valde att lägga istället för dem just för att de har j-kligt gott ställt men då kan man inte kräva att vi ska lägga lika mycket.

Men men, numera köper vi inte tillsammans med min mans föräldrar.

Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?