• Limegrön

Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?

Alltså, jag förstår att endel inte har råd med presenter - men 45kr!!! Då hade det kanske varit bättre att låta bli?!!

Personligen är jag ganska nöjd med bara ett kort, jag är gladast över att så många kunde komma. Vissa har ju res- och boendekostnader också.

Men som sagt, antingen en "riktig" present - eller ingen alls...

• Limegrön

[citat]
    Om man är bjuden nånstans och väljer att gå har man med sig en present (eller blomma eller nåt) vare sig det är födelsedag, konfirmation eller annat. Och vare sig man fått present av dem tidigare eller man inte har barn som fått presenter etc.Om man väljer att inte gå på det man blir inbjuden till bör den som bjuder in heller inte "räkna" med present. samma sak gäller om nån fyller eller konfirmeras etc men inte bjuder in - då kan man såklart ännu mindre "räkna" med present.DÄREMOT kan ju den som väljer att inte gå dit den är bjuden till ändå välja att ge en present i efterhand, eller vara med i en insamling etc, men det bör inte tas för givet.
    [/citat]

Precis så tycker jag!

• Limegrön

Det jag tycker är lite konstigt är att många som har råd att köpa lite finare presenter, oftast är de som är allra snålast...
    En fattig student utan studiemedel gav mer i bröllopspresent än ett par, där båda har hyfsad inkomst!

Jag själv har ett deltidsjobb med låg lön och min man studerar, men jag skulle inte kunna tänka mig att ge bort något i bröllopspresent för under 500 kr.

Till en ojämn födelsedag kanske jag inte lägger så mycket, men det beror förstås på hur "nära" personen är. Sen är det förstås olika från fall till fall. Ibland kanske man hittar något väldigt fint som man vet kommer att uppskattas, fast det inte var så dyrt.

Men fula handdukar, utgångna vikingline-biljetter, begagnade tröjor och gratispresenter från ellos.... ALDRIG!!!

• Limegrön

Jag tycker inte det absurda ligger i HUR MYCKET gåvan är värd, utan VAD folk ger. Jag menar - kom igen - begagnade saker och presentkort som gått ut...
    Jag tycker inte heller att folk i denna tråd beklagar sig särskilt mycket, de försöker bara se det roliga i det hela...
    Det är nog ingen i denna tråd som har nämnt presenterna i "dålig mening" till den som gett gåvan!
    Jag blev hur glad som helst över att så många kom till bröllopet - DET var den bästa av alla presenter. Men sen är det förstås kul att få en present som visar att någon "tänkt till" eller ansträngt sig lite. Man kan bli överlycklig över ett par handgjorda saker, som kanske inte varit så dyra i materialkostnad, men det är ju tanken och besväret som räknas!
    Sen tycker jag att så´na här trådar har ett stort underhållningsvärde

• Limegrön

hahaha den här tråden blir bara bättre och bättre!

• Limegrön

Fungerar tyvärr inte med firefox... Måste använda explorer!
  • Limegrön

fd Svart brud skrev 2007-10-16 14:22:23 följande:

Öh, lite OT kanske men varifrån har ni fått era enorma animerade smilisar? Är det nån plustjänst ni har eller länkar man till såna?
    www.sweetim.com/help_simie.asp
    Fungerar tyvärr bara med Internet explorer...
Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?