Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?
*asg*
vi e ganska ot nu...men det är roligt
*asg*
vi e ganska ot nu...men det är roligt
no shit!
vad glad du måste ha blivit...
tänk om min släkt nånsin ville ge mej så fina presenter....
tänk en duk
inte illa
aircondition
*asg*
jag vet att nu kan det bli sura miner....
men jag tycker oftast folk e snåla överlag när det gäller att ge till andra...
folk blir giriga och tänker
tänk jag som är student/arbetslös/sjukskriven/låginkomsttagare
(dom flesta är INTE miljonärer)
jag kan inte ge så mycket.....
max 100
men egentligen har folk mer pengar än dom tror men lägger dom på skit ist .
Folk har vad jag märkt så svårt för att vilja ge om det känns lite lite i plånboken.
men att ge små gåvor för att klappa sej själv på axeln för att man är snäll ...det går jätte bra!
jag brukar göra så här
när det är dags för samling och alla i släkten lägger typ 200 per familj
släkten är stor och varje familj rymmer minst 4 personer.....
och man till någons 50 års dag ändå bara får ihop typ 2000 spänn skäms jag...
såååå jävla snåla.....
så jag brukar ge egna presenter...hehe och dom brukar stå ut från mängden om man säger så....
jag älskar att ge ...inte smått billigt kraffs utan riktiga presenter som folk faktist på riktigt önskar sej!
sara o per
nä jag menar bara att om ngn ställer till en stor /liten 50 års fest tex heela släkten är där för att fira denna stooora dag och vad ger man..typ ingenting för att vara ca 50-60 personer som har samlat...det tycker jag är pinsamt ...
oftast är det ju ngn som man tycker mycket om....iaf jag tycker om min familj och släkt
varför inte ta tillfället i akt och ge dom ngt som dom verkligen vill ha....
inte pengarna i sej.....
men saker som man verkligen önskar sej men inte köper själv är ju oftast pga att dom är just dyra....
blev ganska snurrigt ...det jag menar är att när ngn nära och kära fyller jämt lr liknande och att ge max 200 per familj ...även om familjen är 7 st med "vuxna" barn tycker jag är snålt ....
*asg*
den var nog värst hitills!!!!!!
retade mej bara på en sak i ditt inlägg
2003 09 06 skrev 2007-09-17 22:55:11 följande:
[citat]
oj jag blir nästan rädd vad folk förväntar sig i gåva.att någon vill komma på ens bröllop är det viktigaste o sen är det upp till gästen om den vill ge något i bröllopsgåva.tycker inte man kan förvänta sig lite mer eller dyrare saker bara för att man själv vill eller för att det är ett dyrt bröllop. tycker absolut inte man kan förvänta sig gåvor om man låter gäster betala sitt kuvert/del av kuvert eller om man har betaltjänster så som betalbar mm.det ska inte kosta gästen mycket att gå på bröllop. gästen kommer ju för att man blir BJUDEN o bjuden betyder ju att brudparet vill ha just de människorna med på sin stora dag o då får man ju bjuda. det står ingen stans att gästen ska både betala för sig själv
nämligen det där med betalbar...att om man har det så ska det räknas som typ en tjänst????
men gästerna väljer väll själva om dom vill dricka lr inte?
lr jag kanske inteförstog alls hur du menade....
men jag tolka som att...nä ni har ju betal bar och jag MÅSTE supa för 500 spänn nu och därför får ni ingen present!
hur lyckades du hitta ett bra vin som håller sej bra i 20 år?
aha....
hur ska ni förvara det fäör att det ska hålla sej och inte dö?
Stålhandske skrev 2007-09-18 09:29:53 följande:
ja och allra minst kan man säga att vad kul att typ ALLA på bt har olika åsikter i ALLA frågor...hehehe blir en hel del intresanta disskusioner
urk att ni ens försökte
tackade han ordentligt sen då
zozo - erkänn det var INTE grannen det var DU!!!!
och jodie smyger in helt diskret
kolla i paniktråden sida 354 lr nått sånt står det på