Inlägg från: Grundsund |Visa alla inlägg
  • Grundsund

Göteborgsbrudar 2008

Majsis: Ha, nu ser jag ju att det är samma märke som jag har på min slöja. Köpte den förra helgen på Remanns. Då pratade jag med en ung tjej och tyckte hon var jättebra. Inga problem att jag hade med min klänning (som jag köpt i en annan affär) och provade hos dem. Om du nu hittat din drömklänning så tycker jag inte att deras åsikter ska stoppa dig att köpa den. Men förstår om du inte känner dig sugen på att gå dit om du fått dåligt bemötande. Jag bor i närheten, jag kan kolla om de har den om du vill

• Grundsund

har du någon koll på priset i butik?

• Grundsund

Astriden: Är det nya efternamn ni diskuterar? Vi vill ju ta ett påhittat efternamn men på hemsidan står det ju att man ska skicka in max tre namn och att de inte handlägger förrän pengar är inbetalda. Har ni lyckats få veta om ni fått ta ett namn på något annat sätt??? *snurrig*

• Grundsund

Instämmer med Majsis. Jag ska ha vinröda men med en nyans mot hallon och inte mot brunt som många vinröda klänningar är.

• Grundsund

Något som är fint annars är ju att ha en neutral klänning exempelvis beige/guld- eller silvernyans och låta dem ha en sjal i rött elelr grönt elelr vad man nu vill. Då kan sjalens färg tas upp i blommarna... t.ex...

• Grundsund

Jag har nu också hört det där med rött men det var först för ca 6 månader sedan. Blev förvånad att man aldrig hört det förut. Kollade därför upp detta och vissa folk har kanske hört det men inte många. Läste dessutom i Magdalena Ribbings (En av Sveriges största på vett och etikett får man väl säga) bok om bröllop och röd klädsel. Hon hade aldrig hört detta och började därför luska och hon tyckte bara att det var ett löjligt påhitt och uppmanade istället tjejer att bära rött. Jag är också skrockfull så om någon kommer i vitt eller svart så blir jag riktigt besviken men rött har jag bestämt sedan väldigt länge så jag blev glad när jag läste MR´s bok

Våga bära kärlekens färg tjejer!!

• Grundsund

Hej Bröllop Gbg,

Jag skulle gå och köpa mig några par med stayups och promenera runt i de närmast dagarna så att man märker om de hasar ner eller ej. Du har säkert någon kjol du kan ha på dig till vardags? Du behöver ju inte köpa samma färg som de du ska ha på bröllopet, se till att de är samma sort bara. Ge det ett par dagar så har du ändå 2 veckor kvar att finna en annan lösning om det skiter sig.

Lycka till!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008