• Borisson

Går det att flytta isär och ändå vara ihop?

Det går att vara tillsammans på avstånd. Jag och min fästman har aldrig bott i samma stad, ibland inte ens i samma land. När man är i början av en karriär och har drömmar man vill leva ut, tror jag att man måste få det utrymmet, annars gräver man en grav för förhållandet. Vill du om 10 år vara den som får skulden för att han aldrig skrev den där boken för att du inte ville att ni skulle bo åtskilda? Vi har åkt massor fram och tillbaka, hittat alla möjliga lösningar för att hålla kontakten genom dagarna, längtat och drömt om när vi skulle få vara tillsammans. Detta har pågått i drygt fem år, om 40 dagar gifter vi oss! Nyckeln är att ha en gemensam plan som inkluderar er båda - om två år ska ni flytta tillsammans till staden x, t ex. Ställ krav - vill han vara med dig accepterar han det. Annars är det schysstare för er båda att gå skilda vägar, han kan inte ha kakan kvar i staden ni bor nu och äta upp den i sin hemstad om du förstår vad jag menar. vill han leva ut sina drömmar ska du också få göra det under de rätta förutsättningarna.

Lycka till!

Svar på tråden Går det att flytta isär och ändå vara ihop?