Inlägg från: stenbruden |Visa alla inlägg
  • stenbruden

Går det att flytta isär och ändå vara ihop?

Oj vad svårt, jag lider med dig! Jag kan se det lite som du skriver, hur kan han vilja flytta ifrån den han älskar.. Jag tror att det är viktigt att verkligen känna efter vad DU VILL! Orkar du med ett distansförhållande? Jag har upplevt det och det var tufft. Vi gled isär och det slutade med att jag tappade alla känslor, vi gjorde slut.
    Han kan inte ha kakan och äta den samtidigt, antingen är man singel eller inte..
    Prata prata prata med honom och försök känna efter!

Jag har inga bra svar till dig, det är ju så olika med alla människor hur man funkar osv. Särbo kan funka, många gör ju det men frågan är om man kan bygga en framtid ihop på det. Jag vill aldrig uppleva det igen.

Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig och att du blir lycklig hur det än slutar. Förstår att det gör ont!
    Styrkekramar till dig!

• stenbruden

Ett litet tillägg...

Han ställer ju enorma krav på dig med sitt beslut.. kanske du kan ställa lite motkrav (kan kännas lättare för dig)

Om han nu älskar dig som han säger och har en livskris. Föreslå parterapi eller att han själv går och pratar med ngn. Tex..

Eller lägg upp en prövoplan över en viss tid..

Bara några tankar. Du vet ju bäst hur ni funkar!

• stenbruden

Nej jag förstår det! Måste vara skit jobbigt.
    Kan han ge ditt ett vettigt svar när du frågar varför? Kan han förstå dig och finnas där för dig?

Vissa som hamnar i kriser i livet kan bli vansinnigt egoistiska just då och jag tror att blir man den som "drabbas" av det då så måste man ryta ifrån så den andra vaknar.. Kan bli som en dvala. Och man har ju inte rätt att såra för att man själv mår dåligt..
    Hade ju varit så mkt bättre om han kunde vända sig till dig och ni kunde hjälpas åt för att komma på fötter igen. Det är så man bygger ett tryggt förhållande med en stark framtid. Man går igenom kriser i genom hela livet och då borde man kunna luta sig mot varandra..
    Hoppas du förstår vad jag menar..

Ställ krav! Du är värd respekt och få dina känslor på fötter lika mkt som han! Man är ju ALLTID 2 i ett förhållande! Stå på dig.

• stenbruden

Hopplöst!

Måste han ha så lååångt utrymme (syftar på avståndet som blir emellan er geografiskt)

Kan ni kanske kompromissa på ngt sätt så att ni båda tycker att det känns ok!? Han styr ju ditt liv lite mkt nu tycker jag...

Kan hålla med om att han verkar lite väl osäker på vad han vill.. jag känner ju inte honom alls men om man älskar ngn så högt så borde man inte vilja flytta isär.. eller? Vill man inte leva ihop så är det ju ngt som är fel, vad är "hans fel"?

Som sagt du sitter i en ganska hopplös sits eftersom han bestämmer över er och erat liv just nu.. Shit vet inte riktigt vad jag ska säga vännen.
    Bara... GLÖM INTE DIG SJÄLV!

• stenbruden

Håller med Borisson. Ni måste båda vara med på en gemensam plan!

Det finns ju uppenbarligen distansförhållanden som funkar, mitt gjorde det inte.. Men jag var heller inte med på planen..

Kul Borisson att det har funkat för er!

• stenbruden

Kämpa på nu Vitulina!! Glöm inte bort dig själv! Gör roliga saker som du skriver att du har börjat med men akta bara så att det inte är för att glömma, att knuffa problemen ifrån dig.

Om du kan, var ego nu och gör det du vill!!
    Annard kan jag bara hålla med resten av alla här...

Stor styrke kram!

Svar på tråden Går det att flytta isär och ändå vara ihop?