• Zozo

Går det att flytta isär och ändå vara ihop?

Fran en som arit där; distansförhallande KAn fungera och det över relativt lang tid, MEN det kräver enormt mycket av bada parter i bade tillit, vilja att fortsätta, vilja att sta emot eventuella frestelser, vija att försöka träffas sa ofta som möjligt och att pa andra sätt halla liv i förhallandet. är det bara en som vill vara med och ro sa sjunker baten. Sen kan du vara beredd pa att inte ma sa himla bra under hela den tiden.. i synnerhet som det inte är du som "aker bort". Saknad gör ont.

Jag träffade min nuvarande make när jag var nere och pluggade et ar i Frankrike efter studenten. Jag akte sedan tillbaka och dessutom längre norrut i Sverige för mina studier. Under 5 ars tid körde vi distansförhallande och det är definitivt inget jag rekommenderar. Det var svart att leva ett helt och fullt studentliv (dels för att alla mina pengar gick till resor och dels för att jag var ofta inte "närvarande") och du lever inte heller ett helt parliv.
    Vi flyttade ihop sa fort vi kunde, när vi bada avslutat studierna. Vi har idag varit tillsammans i snart 14 ar och gifta i ett ar. Jag säger absolut inte att jag angrar att vi höll ihop, bara att jag inte skulle göra om det idag.. dvs när vi nu bor ihop flytta isär.. Hu nej!

• Zozo

Vitulina.. Tja det enda man kan göra i distansförhallanden är just att ta en dag i sänder.. samtidigt som man jobbar pa att det ska halla.

Svar på tråden Går det att flytta isär och ändå vara ihop?