Inlägg från: Fröken Chockrosa |Visa alla inlägg
  • Fröken Chockrosa

Går det att flytta isär och ändå vara ihop?

Jag har inte sett den här tråden tidigare...

Men jag lever inte heller tillsammans med min sambo längre. Vi träffades och flyttade ihop ganska tidigt i vårt förhållande men då jag visste att jag ville utbilda mig blev jag tvungen att flytta för mina studiers skull. Utibildningen som jag går finns bara på ett ställe i landet så jag hade ju inget annat val än att flytta dit även om det innebär att vi inte kan leva tillsammans på över fem år.

Vi träffas nästan varje helg i alla fall varannan (eftersom jag regelbundet jobbar extra på mitt gamla jobb), och jag känner verkligen både ock, i perioder kan jag känna att det är jättejobbigt att vi inte längre bor tillsammans. Att jag vill avsluta mina studier för att få flytta hem igen för att få leva i vardagen med honom. Men samtidigt känner jag att det är skönt att ha mitt eget liv, när jag är hemma hos mig lever jag studentliv med sena kvällar med mina vänner och hårda studier, vilket jag tycker är en jättehärlig frihet.

Jag vet att jag i tidigare förhållande kände att jag träffat drömmannen i mitt liv men att jag kände att jag hade så mycket kvar innan jag ville stadga mig. Och på många sätt kändes jag även så med min nuvarande men jag har insett att man faktiskt kan ha sin kaka och äta den. Dock förutsätter det ju att båda tycker samma sak och att det inte bara blir den enes vilja som får komma till uttryck.

Svar på tråden Går det att flytta isär och ändå vara ihop?