Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
TS: Jag är i samma situation som du, har två små barn, heltidsjobb osv. Men jag har faktiskt lyckats gå ner 8 kg på ca 6 månader och det har inte varit så svårt när man väl kommit igång (har ca 4-6 kg kvar och drygt 4 månader på mig att plocka bort dem innan jag är "nöjd"). Det tyngsta är egentligen att komma igång och de första 2-3 veckorna men sen går det lättare.
Jag har fått massor av stöd från min m2b som har underlättat, det kanske du med kan få om han får veta att det är viktigt för dig?
Jag fixade träningskort på F&S och sedan har jag bokat in/bestämt mig för två pass per vecka att gå på. Jag har ofta gått på kvällstid, antingen direkt efter jobbet (tar då en frukt innan) eller när barnen har gått och lagt sig. Dessa dagar har m2b fixat mat och lagt barnen själv (ja han gör ju det i annat fall också, vi turas om). Det är tungt att komma iväg de första gångerna men man får vara lite bestämd. Kanske har du nån kompis att dra iväg med? Annars försöker jag gå/cykla när jag kan.
När det gäller maten så har vi inte gjort så stora ändringar, det går ju inte att göra det för krångligt, alla ska kunna äta samma mat - även barnen. All pasta är utbytt mot fullkornspasta, såserna och maten innehåller inte grädde längre och mer grönsaker i maten. Jag har gjort en fräsch grönsallad varje dag som jag ser till att ta för mig mycket av (så får det inte plats lika mycket mat på tallriken ) och så dricker jag bara vatten till maten. Mer än så har inte behövts. Och då har jag haft lördagar som unnardag då man får äta onyttiga saker
Jag har som sagt några kilon kvar så jag hänger gärna kvar i denna tråden med