• Skottdagen2008

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

Kort historia:
    Har hittat klänningen, har 6 månader kvar till vigseln, men får inte riktigt plats. Bör gå ner ca. 8 kg på 6 månader för "perfekt form".

Jobbar heltid, sonen på dagis, ska hämtas lagas mat och lekas, nattas med?

När får ni tid över till att tänka på er diet/träning?

Är det någon med samma dilemma som vill vara bollplank och "peppare"?

• Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
  • Skottdagen2008

jag trodde jag skullle få träna, men mi m2b tvingade mig att planera inför bröllopet.vi ska skicka ut lite info tilld e som tackat ja ang. vem som är toasters vem som håller önskemlistan osv

• Skottdagen2008

du det närmar sig bröllop, börjar bli lite ont om tid till toppformen. man skulle ha en anna skipper i hasorna

• Qozze

Haha, jo du, det skulle inte vara helt fel. Våra ungar har blivit sjuka nu och själv känner jag mig påverkad av det med. Får käka en massa vitamin så man hller sig på benen. Ska vila ikväll i alla fall så får jag försöka ge ig ut i morgon.
    Har i alla fall definitivt minskat till en 40/M i storlek nu, och bh är tillbka till samma som innan barnen kom Bara en storlek kar nu...

• Skottdagen2008

GRATTIS!!
    min son har varit krasslig så mycket senaste tiden att jag är mer hemma än på jobbet för sambon hade närmare 41 grader i feber så jag fick vara hemma med båda.

idag ringde de från dagis igen. han verkar ha ont i högten och benen, vill inte stå på egna ben utan kryper endast och säger att han har ont i knäna (han är 1 år och 10 månader snart)

• Qozze

Fy, hösten är inte bra ur hälsosynpunkt. Alla bara blir sjuka och det går runt runt...
    Ont i knäna? Det låter inte kul. Har han haft det länge? Han kanske har sträckt sig eller ramlat och slagit sig?
    Vår äldsta dotter klagar ofta över att hon har ont i bena och så sätter hon sig på golvet. Det har hon gjort länge. Men vi tror att det är "växtvärk". Jag hade det själv ofta när jag var liten och hon har växt massor det senaste året.

• Skottdagen2008

Men går dottern annars som vanligt och hur vet man att det är växtvärk?

• Qozze

Jodå, hon springer och går som vanligt annars. Men ibland bara faller hon ihop och tar sig åt benen och säger att hon har ont. Det brukar hjälpa om man masserar benen. Jag har pratat med BVC om detta och de tyckte att det lät som växtvärk (även om man inte säkert kan veta), speciellt eftersom jag också har haft mycket växtvärk.

• Skottdagen2008

Hm.... sonen började krypa igår och har snubblat mycket oftare än förr nu i helgen. Idag haltade han och kunde inte ens stå på benen. Vill bara bli buren och gråter om han måste ta sig fram själv. Vi ville se hur han går, men han gör inte det alls. ska till läkaren imorgon om vi får tid, annars ska vi till barnakuten. vi ringde dem och de sa att han kan ha fått en infektion i höften eftersom han varit sjuk så ofta den senaste tiden.

• Qozze

Ajdå, då låter det allvarligare än lite värk. Jag tycker att ni ska åka till en läkare och få honom undersökt. Om han vägrar gå över huvudtaget så måste han ha ganska ont. Han kan ju ha fått en inflammation eller så i knäna. Du kan ju ringa vårdguiden och höra vad de tror (08-320100), eller sök info på nätet (www.vardguiden.se). Hoppas att han mår bättre snart!

• Skottdagen2008

jag kollade i vårdguiden och de symtom han hade kan bero på en fraktur eller annan skada på benet, å jag som försökt få honom att gå, har trott att han varit trött och sedan att det är trötthet, jävla skit vad dålig jag känner mig. fast han rör på benen när han sitter och han gråter i alla fall inte.

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!