Inlägg från: *Lilla M* |Visa alla inlägg
  • *Lilla M*

Hur ofta tränar ni?

Hej! Jag tycker det låter som att du tränar lite för intensivt. Själv älskar jag också att träna, och gör det ofta och mycket.
    Men kroppen behöver vila och återhämtning ibland, och speciellt behöver kroppen att man inte tränar helt och hållet samma saker året runt. Det är väldigt bra att följa årstiderna, och byta träningssätt efter dem. Till exempel varva löpning på sommaren med cykling på hösten, stepup på vintern och spinning på våren... Speciallt viktigt för kroppen är det att variera så att man inte belastar exempelvis knäna för hårt jämt, jämt.
    Om kroppen får lite nya motionsformer kan också träningen upplevas med effektiv, eftersom man alltid kan variera litegrann vilka muskelgrupper som används.

Jag tycker det låter oroväckande att då har skuldkänslor när du inte hinner träna. För vems skulle tränar du? För hälsans skull räcker det gott med tre pass i veckan á 45 minuter per dag om du är normalviktig.

Hra du någonsin funderat över om du kanske har något ortorexi-liknande problem?

Svar på tråden Hur ofta tränar ni?