Inlägg från: Kakan 07 |Visa alla inlägg
  • Kakan 07

Hans föräldrar vill betala...

Frågan jag ställer mig är hur mycket dina föräldrar behöver få veta om hans föräldrars bidrag?
    Vi betalade förvisso större delen av vårat bröllop själva, men hans pappa gav oss ett ekonomiskt bidrag i present. Det finns ingen anledning för mig/oss att berätta det för mina föräldrar. Inte för att vi har något att dölja, men varför måste man prata om vem som betalar?!

/.../jag själv har väldigt fattiga föräldrar, båda är arbetslösa och lever verkligen på marginalerna. Därför hade jag hellre sett att vi alla försökte göra en lite mindre kostsam fest där vi själva lagar mat och ber vänner och bekanta ställa upp att sjunga och spela eller vad de nu vill göra.
    Det låter lite som att du vill ha en mindre kostsam fest för att dina föräldrar inte ska ta illa vid sig, inte för att det är vad ni verkligen vill.
    Tror precis som Tyche att det viktigaste är att ni funderar ut det först och främst. Vad vill NI? Sen skulle jag bli ytterst förvånad om dina föräldrar inte unnade er en fantastiskt dag, även fast de själva inte kan bidra, ekonomiskt. Varför skulle de vilja att ni har en mindre påkostad dag bara för att de inte har pengarna?
Svar på tråden Hans föräldrar vill betala...