Inlägg från: MissLovely |Visa alla inlägg
  • MissLovely

Hans föräldrar vill betala...

Kaffemoster skrev 2007-09-11 17:29:40 följande:
    Kompromiss kanske .. svärföräldrarna betalar för maten, lokalen, musiken .. och dina föräldrar hjälper till med genomförandet .. Kanske dina svärföräldrar hellre betalar än lagar en massa mat ... Se det från den positiva sidan .. ni får både hjälp med pengar och hjälp med genomförandet! Om dina föräldrar är arbetslösa så kanske dom har lite mer tid att hjälpa dig. För det är massor av jobb med ett bröllop även utan att behöva fixa maten ...Prata med dina föräldrar. Det är ganska så mycket på bröllopsdagen .. så att inte behöva oro sig för maten gör nog att både ni och dina föräldrar kan slappna av lättare och bara ha det trevligt.Såvida inte dina svärföräldrar vill bestämma hur allt ska vara, så ser jag ingen orsak till att tacka nej till bidraget ...
    Håller helt och hållet med!!..
    Jag skulle se det som något positivt bara, och mina föräldrar hade itne reagerat på det utan bara blivit glada för att min blivandes föräldrar bryr sig. Men för att vara på den säkra sidan tycker jag att du ska prata med din blivande och med dina föräldrar. Hoppas att det löser sig.
Svar på tråden Hans föräldrar vill betala...