Hans föräldrar vill betala...
Håller med Kakan 07 - inte behöver man väl skylta med vem som betalat vad. Sedan finns det väldigt mycket ens föräldrar kan hjälpa till med som inte alls är ekonomiskt på något sätt. Mina föräldrar är inte heller särskilt bemedlade men de hjälper alltid till så gott de kan. Säkert har du nytta av dina föräldrar på något bra sätt som gör att de känner sig som att de har kunnat tillföra något.
8 augusti 2008 skrev 2007-09-11 17:15:31 följande:
Alltså vi hade ju planerat att ha en ganska stor fest ändå, fast betala den själva. Vi har räknat med ca 100 gäster. Maten skulle i så fall ordnas av oss själva, exempelvis sallader, kycklingfiléer, piroger, lax, kallskuret osv.. Mat som kan finnas på bordet när gästerna kommer och som inte behöver vara jättevarmt. Ja, allt är väl inte helt och hållet bestämt men ungefär så...Jag vet inte om mina föräldrar skulle ta illa upp om vi tackar ja till erbjudandet, men de skulle nog känna att "åh, vi har inte kunnat bidra med så mycket, allt bara för att vi inte har råd".Det som skulle kunna göra mina föräldrar mer delaktiga skulle alltså vara så som jag hade tänkt mig festen från början, utan catering och liveband... För då hade ju mamma kunnat hjälpa till att laga maten osv.Usch.. Det är en jobbig situation. Förresten talar mina blivande svärföräldrar inte svenska heller, så jag kan inte förklara exakt med mina egna ord hur det känns för dem...