Inlägg från: Trettondagsafton |Visa alla inlägg
  • Trettondagsafton

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Hej tjejer och hej igen Jenny!

Förstår inte hur jag kunnat missa er tråd, men så stötte jag på jennysnartfru i Stallistråden och fick tips.

Jag ska också gifta mig den 5 januari. Inbjudningarna postades i söndags och reaktionerna börjar komma. Färre än jag trodde har dock hört av sig. Å andra sidan når nog brevet vissa först i dag. Vi hade verkligen försökt hålla allt hemligt och hade bara berättat för våra familjer (föräldrar och syskon) samt två nära vänner och tre par som bor långt bort och måste planera. Jag har slagit personligt rekord i att hålla tyst, vilket övveraskat många.

Vi har också hunnit med att boka kyrka, vigselförrättare, solister (kompisar till M2B) och festlokal samt fotograf och DJ.

Klänningen - eller rättare sagt Lilly top + sidenkjol med släp som mamma syr är också bestämd. Nu ska vi ge oss på fest- och vigselprogram.

Jag antecknar den 19 (osäkert om jag kan - har planeringsdag med jobbet) och hoppas att jag får ansluta både då och i tråden!

Och så listan:
    080105 ToU (Västra Götaland)
    080105 abbie80 (Örnsköldsvik)
    080105 Bzzz (Dalarna)
    080105 jempan_ (Östergötland)
    080105 Trettondagsafton (Stockholm)
    080112 Lillgrisen
    080117 LasVegas08 (Las Vegas)
    080119 Malin46
    080119 sarah81
    080126 Qozze (Åre)
    080126 Addiz
    080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
    080126 Baltasar
    080126 FruKnas
    080202 CmD
    080202 Offis
    080202 Gotland-08 (Visby)
    080202 LillHjärtat (Västernorrland)
    080202 Oz-080202 (Australien)
    080202 Vinterbrud-08 (Luleå
    080208 jenjacob (Vinslöv)
    080209 Miamaja (Vadstena)
    080213 Mysflikkan (Kungälv)
    080216 _golden_ (Gävle)
    080216 ja2007 (Strängnäs)
    080216 Strawberryhoney
    080216 frussan (Dalarna)
    080218 Nanna_3000 (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    080223 Akvavit (Dalarna)
    080223 Snöbrud08
    080225 c_t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    0802?? Snöflinga76 (Kiruna)
    0802?? Skottdagen 2008 (Kiruna)
    08???? Jo79
    08???? Nyfiken brud 2007
    080308 Neppe

• Trettondagsafton

Ojdå. Jag lyckades nog inte hitta och kopiera den sista listan - sorry! Det var en del inlägg att läsa - 27 sidor...

• Trettondagsafton

Gotland08

Kul att du ska till Kanada. Vi var där i våras - fantastiskt land och väldigt omväxlande. Var aldrig så långt som till calgary men var i Alberta och i BC och i klippiga bergen såklart. Titta efter svartbjörnar (om du inte redan varit där - du kanske är flygvärdinna eller nåt...) de kan man se från bilen längs vägen!

• Trettondagsafton

Abbie80

Vi har tänkt ha Gläns över sjö och strand - dels är det en trettondagspsalm, dels är den välkänd för många, ungefär som Den blomstertid nu kommer på sommaren. Sedan blir det nog en mer traditionell vigselpsalm också, tror nr 84 (hittar den inte just nu men den finns säkert i någon tråd). Vi ska träffa solisterna i helgen och sedan får vi se om vi ska en psalm till, men jag vill hellre att de sjunger så mycket som möjligt.

• Trettondagsafton

En sak som man väl bör tänka på är att alla blommor inte tål kyla. Gotland08 - du verkar ju ha lite koll - vad ska man undvika?

Min morbror gifte sig samma dag som vi (fast för 28 år sedan - numera skild) och hans frus bukett med tulpaner vek sig dubbel så fort de kom ut ur kyrkan så kallt var det.

• Trettondagsafton

Bra. Jag är lite inne på mörkröda rosor i en "boll" alltså en ganska hårt bunden bukett. Funderar på nåt grönt också men vad skulle passa murgröna? Myrten använde man ju ofta förr (tror min mormor hade myrtenkrona 1941), men kan ma ha det i bukett?

• Trettondagsafton

Jenny!

Nu har vi bokat tid i Sigtuna för att äta tårta! RC-chokald som är Stallis leverantör ville träffas på förmiddagen så det blir tårta till frukost.... Fast man är väl inte den som är den, god choklad slinker alltid ner

• Trettondagsafton

Vinterbrud-08
    Vad fint det låter! Några speciella tomtebloss eller vanliga från ICA? Har funderat på facklor men tror inte att ovana frack-klädda människor ska hålla sådana. Min tärna kan ju dela ut dem så verkar det inte som regisserat allt...

• Trettondagsafton

Har varit borta över helgen och träffat solisterna till vigseln. Fick jämka lite eftersom den ene är tenor och den låt vi tänkt är för en barryton

Hittils har vi gjort följande:

Kyrka och festlokal är fixat
    Inbjudningskorten utskickade
    Bröllopsnatten bokad på hotell
    Fotograf bokad
    Smink + hår - frisören tillfrågad + får besked på torsdag
    Kjolen håller på att sys (mamma) + topen köpt
    Skor köpt
    Strumpor och underkläder och vantar köpt
    Köpt pälsjacka på BT
    Ordnat m kläder till tärna (hon har köpt)
    Beställt ring - ska gravera i december
    hindersprövning + namnbyte = ok
    kläder till näbbar har svärmor ordnat
    M2B ska ha ärvd frack + skor som han har men de måste gås igenom och pressas mm

Att göra:

Ny frackskjorta till M2B
    Skor och väska till tärna (present från oss)
    Fixa tackgåvor (har de flesta men måste komplettera + slå in)
    Välja ut en brudbukett + bordsblommor
    Prova olika + välja tårtan
    Prova + välja mat
    Beställa cake-top
    fixa bordsplacering (har ett utkast)
    ornda med transport från kyrkan till festlokalen (M2B tycker vi kan åka V70...)
    Festprogram
    Vigselprogram
    Träffa vigselförrättare
    Göra placeringskort

• Trettondagsafton

Mica o Krille

Var bor du? Ibland kan kyrkor vara fula och se ut som parkeringshus och ibalnd är de små, vita och söta...

Gå in på www.svenskakyrkan.se och titta på kryrkor i ditt närområde - där brukar finnas bilder också. Annars kan man ju få lite tips av invigningsår etc.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...