Inlägg från: Trettondagsafton |Visa alla inlägg
  • Trettondagsafton

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Jennysnartfru

Vi ska till Sigtuna den 27 oktober. Vet inte hur mycket vi får smaka (alla tårtor finns väl inte i lager), men ska träffa konditorn och få info om olika förslag. Några dagar senare ska vi till Stallis.

Mica o Krille
    Ja, åk och titta på Vallentuna kyrka! Medeltida sten kan ju vara hur vackert som helst på vintern. Om de har församlingslokaler där också så är det ju finfint.

• Trettondagsafton

Lycka till Mica o Krille!

• Trettondagsafton

Jennysnartfru
    Saltvattenpärlor är om jag förstått saken rätt sådana man dyker efter i havet (Stilla havet?) alltså "vilda" pärlor medan sötvattenpärlor är odlade (om nu ingen odlar i saltvattenbassäng såklart). Man lägger in något i musslan som gör att den börjar skapa en pärla och sedan "skördar" man.

Saltvattenpärlor är dyrare och ovanligare, men båda är äkta.

• Trettondagsafton

I förra veckan var jag och letade väska till min tärna (och köpte en till mig själv också) så nu har jag lite tips att dela med mig av. Jag tycker inte att det kan räknas som reklam utan mer som tips om någon mer än jag är på jakt.

NK brud och fest har rea och halva priset på sina väskor från NIXA mfl.

I går gick jag av en händelse förbi en väskaffär i gamla stan (ligger på vänster sida av Västerlånggatan om man kommer från Riksdagshuset, snett mitt emot butiken Ebba och SEB:s bankomat). Där sålde man aftonväskor för 89 kr styck - massor av olika färger. Jag är lite osäker på om jag vill ha väska (tror att jag kommer att tappa bort den) men med det priset kan jag vänta med att bestämma mig. Jag köpte en snygg vit och så får jag helt enkelt se hur jag gör. Dessutom kan det vara en smart lösning för tärnor mfl. Att betala massor för en väska som passar till en klänning som man har några få gånger är trist, men med ett sådant lågt pris kan det vara kul att ha en som matchar. Säkert inte värsta kvaliteten men som sagt billigt. Till och med min näbb ska få en väska till sin kamera

• Trettondagsafton

Även jag tänkte ha cape först men har nu köpt en pälsjacka på BT för 300 kr. Den sitter bättre tror jag - ska ha kjol med lite släp aom står ut bak och då är det tråkigt att ha en cape som trcyker till allt.

Även jag letar stövlar. Vår fotograf sa att hittar man inga kan man ta nåt helt urflippat typ ulliga snowboots - så jag funderar på vita traktorkängor dvs typ allväderstövlar i plats med foder.

• Trettondagsafton

Vinterbrud

Har inte tänkt på det där med längden, men eftersom jag har lite släp på kjolen som ska lägags upp exakt så får jag nog hålla upp den - synd - kanske vore idé att leta efter några med klack...

På Din sko finns ganska många olika vita stövlar för typ 300 kr.

• Trettondagsafton

Samma här vi ska fotas ute om det inet regnar och då behövs lite bättre skor även om mina brudskor faktiskt är i plast! De går alltså visserligen att torka av, men som sagt är det snö och kallt behövs nåt lite varmare. jag tror dock inet att jag ska ha dem på kyrktrappen, men väl en timme eller så innan vigseln.

Funderar faktiskt på dessa ful-snygga stövlar om jag inte hittar några som jag tycker är snygga kan jag ha ett par bekväma. Nån fördel ska man väl ha av att ha små fötter

www.dinsko.se/Barn/Modeller/Visa_alla.aspx&cnt=65

Enda skälet till att jag vill ha vita är att jag fått för mig att det kanske syns på korten om man har svarta stövlar...

• Trettondagsafton

Jag kan inte heller på fredag. Ska i ha planeringsdagar och vill nog hem och mysa sitället för att åka iväg direkt. Nästa gång hänger jag dock gärna på.

Kul att det finns fler med små fötter. Jag fick tipset av en kollega som har en dotter som är tio - vi har samma storlek

• Trettondagsafton

Synd med datumet Jenny

Vi ska också ha en traditionell in - blandar alltid ihop Mendelsson och Wagner, men jag tror att det är Wagner vi ska ha - det är inte den de oftast spelar i amerikanska filmer utan den andra. Ut har vi tänkt ha Södermans ett bröllopet på Ulfåsa - båda på orgel.

Min M2B har en kompis som är operasångare så våra solon anpassas lite efter detta. Förutom Ave Maria och Jej elsker dej (ursäkta norskan hur som helst är det Grieg) som är mer traditionella stycken tänkte vi ha The Prayer - en duett som är känd för sång av Celine Dion och Andrea Boccelli.

Vår syskon ska vara tärna och marskalk och min sambos brorsbarn ska vara näbbar. Vi har hittat en klänning till flickan (8År) på www.littlefarries.se - CT kolla där - har även butik i Hägersten...

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...