Inlägg från: Snöflinga76 |Visa alla inlägg
  • Snöflinga76

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Hej igen alla vinterbrudar!
    Läste om tomteblossen som vinterbrud-08 ska ha. Var hittar men sådana, eller är det vanliga?
    Själv funderar jag på att beställa små "sockerhjätan" som funderar som ris men de är små, små hjärtan gjorda av något slags socker, som gör att de smälter när de hamnar på marken. Finns hos Caligraphen. Då slipper man ha risgryn överallt och snällt mot fåglarna. Tänkte att några av de barn som är med får gå runt med korgar med "riset" och så får alla ta en näve och kasta på oss!

• Snöflinga76

Hjärteriset kostar 249:-/påse. En påse räcker till 100 matskedar skriver de i sin katalog. De smälter när de blir blöta och går sönder om man trampar på dem.

• Snöflinga76

Lyckos er som kan prova era klänningar och drömma! Jag vågar inte prova min klänning ännu trots att den hängt i garderoben i några månader nu. Jag var gravid när jag köpte den av en tjej här på BT och nu har jag fortfarande ca. 6-8 kilo kvar efter graviditeten innan jag är mig själv igen. Köpte klänningen efter min vanliga storlek så det blir kanske hårdträning efter jul ;)

• Snöflinga76

Vem ska fota er, skottdagen 2008?
    Vi har inte bokat någon fotograf i Kiruna ännu. Kent Tunlind är ju svindyr, men bra vad jag vet. Teres Kenttä, eller Sikku som hon heter nu är billigare men jag har inte sett så många bilder som hon tagit. Man vill ju ha proffsiga bilder också och inte bara amatörbilder... Men som sagt, det finns ju inte många fotografer här i stan.

• Snöflinga76

Hej svejs! När har ni satt ert senaste Osa-datum? Vi gifter oss 16 februari och jag har satt 7 januari som senaste svarsdatum. När tycker ni att jag ska skicka inbjudan? Är det för tidigt att skicka dem i november?

Vi ska ha Mendelsons som ingångsmusik men vet inte vilken som utgång. Vill ha något personligt men kommer inte på något...
    Vi ska ha två solosånger. Under vigseln blir det "I väntan på dig" av Caisa Stina Å. och Åsa Jinder. Under dopet tillägnar vi vår dotter sången "Sång till friheten" eller mer känd som " Du är det finaste..." av Björn Afzelius.

Har ni något bra tips på utgångsmusik?

• Snöflinga76

Jag har en liten tjej på 2½ månad och det är som många andra skrivit lite svårt att hinna planera allt. Jag hade dock planerat allt klart under graviditeten, när man ändå mest är hemma och väntar... Men det jobbiga är nu att kunna genomföra alla planer samtidigt somman är nybliven mamma för första gången. Som tur är så är man ju "ledig" och när kckan sover på dagarna så hänger jag på BT en stund. Det gäller att vara ute i god tid!

• Snöflinga76

Jag har snott en fin bild från någons galleri för jag blev så förtjust i dukningen. Kolla i mitt galleri, om ni vill. Jag gillar idéen att ha kala björkkvistar i stora glasvaser!

Vi kommer ha vita tygdukar (lakan från IKEA för 25:-/st) med en löpare av något läckert rosaskimrande presentpapper i mitten. På den rosa löparen kommer vi placera ut Alladins chokladhjärtan. Som ljus ska vi ha bruna eller vita blockljus med ståltrådar runt, som är prydda med rosa och bruna pärlor. Eftersom det är vinter så blir det glasvaser med björkkvistar och videkissar, en vas på varje bord.

Vårt färgtema är brunt och rosa, som ni kanske redan förstått.

Vad tror ni?

• Snöflinga76

Japp, det är min klänning. Den är köpt här på BT och det är tjejen som sålde den åt mig som visar den på bilden. Jag hoppas dock att jag kommer i den i februari, har inte kunnat prova ännu... eftersom jag varit gravid. Men nu börjar kilona sakta men säkert lämna mig, så till jul är mitt mål att se lika fin ut som hon gjorde i den. Den är helt fantastiskt fin, inte en skråma eller fläck någonstans. Kul att du gillade den Gotland08!!!

• Snöflinga76

Vi har skickat in vår hindersprövning idag!!! Kul, kul...

• Snöflinga76

Vi åker inte på bröllopsresa förrän nästa sommar, dvs. några månader efter bröllopet. Dett för att vi reser till Spanien där våra vänner bor och det är inte varmt förrän till sommaren. Men vill ju kunna sola och bada när man väl åker dit. Däremot funderar jag på att överraska min man med en miniresa över en weekend... vet inte vart ännu men kanske på skid och spa-resa till Riksgränsen. "Bara" 12 mil från oss men mysigt ändå... Vi får se.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...