Inlägg från: Snöflinga76 |Visa alla inlägg
  • Snöflinga76

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Akvavit, vad kul att de som hört av sig tyckte inbjudningarna var fina. Har du gjort dem sjäv?

Sarah81, var inte orolig, de hör nog av sig snart... Många gäster är lite dåliga på att höra av sig officiellt, de tror att det räcker med att de sagt "vad kul att få gå på bröllop" någon gång under vägen... har jag märkt.

Själv så väntar jag på min färdigtryckta inbjudningar från calligraphen, de kommer när som helst... Annars är jag väldigt pysslig och gjorde inbjudningar till min kompis bröllop men nu när man har en liten bäbis så får proffs sköta det istället...

• Snöflinga76

Akvavit: det var ju ett väldigt bra pris för allt! Visst är det värt att göra det själv, prismässigt men kanske inte tidsmässigt... beror på hur mycket tid man har! Har du kanske dem i ditt galleri? Jag ska kika...

Jennysnartfru: Dina inbjudningskort var väldigt fina, enkla och stilrena, det gillar jag. Själv valde jag Florence med espressofärgat (brunt) band. De kommer vara tryckta med brun text inuti. Hoppas jag blir nöjd! Vi betalde 690:- för 40 inbjuningar och tryck. Sedan tillkommer kuvert för 120:- . Inte så farligt, enligt mig.

• Snöflinga76

Hej tjejer!

Igår kom våra inbjudningskort från Calligraphen, färdigtryckta och superfina, jag är så totalt helnöjd!
    Det blev jättefint med brun text, brunt sidenband runtom och brun penna har jag skrivit adresserna med på kuverten.
    Vill ni se bild så finns kortet i mitt galleri!
    Nu har väl ni alla fixat era inbjudningar redan men om någon läser detta och inte har gjort det så kan jag rekomendera Calligraphen, väldigt snabba, hjälpsamma och bra resultat!

• Snöflinga76

Här kommer vår bröllopshemsida om ni vill kika. Ingen av oss är "datanördar" så det fick bli en weddingannouncer-sida. Den är väl så gott som klar men jag uppdatarar den ännu ibland med nya inlägg som jag kommer på, snor från någon annans sida eller nya bilder.
    annaochcalle.weddingannouncer.com

• Snöflinga76

Tack! Ja, det är just p.g.a snön som vi valde att gifta oss i februari. I Kiruna vet man i alla fall vad det är för väder då... Här är det mer osäkert att gifta sig på sommaren för då kan det vara soligt, regningt eller t.o.m. snö. Därför valde jag en månad då jag vet vad jag har att vänta mig, dvs. massor av snö och svinkallt. Fast med all växthuseffekt så vet i tusan...

• Snöflinga76

Hej tjejer!

Vad ska jag ta mig till... Provade min klänning igår och det är nog bara att glömma... Eftersom jag ammar så har jag ingen chans att få igen klänningen över bysten. Det saknas rejält med tyg... Vad ska jag göra? Vill ju ha den och ingen annan... Har hunnit gå ner 12-13 kilo på 3 månader, sedan dottern föddes. Nu har jag ungefär 5 kilo kvar till min ursprungliga vikt och borde ju hinna få bort det på tre månader men risken är att det inte räcker eftersom brösten är för stora för klänningen... Så går det när man är ute i god tid, för god tid och dessutom hittar drömklänningen till en billig penning...

Någon som har något råd?

• Snöflinga76

Tack för alla råd och all peppning...
    Jag ska göra som ni säger. Om inte klänningen passar bättre efter jul och nyår (blir att hålla igen under julen...) så tar jag och ser vad en sömmerska kan göra. Egentligen är det väl inget speciellt med just den klänningenmen men jag har köpt den för att den var en sådan som jag ville ha... det är lite svårt att få tag på klänningar helt i chiffong... så det vore ju trist om man inte kan ha den. Kilar under armen var inte så dumt... ska se vad man kan göra. Problemet är bara att hela livet är i rynkad chiffong (finns bild i mitt galleri) så det är kanske lite svårt att få det snyggt... Nåväl, ska inte fundera så mycket utan jobba på bara...

Om ni vill ha tips på vintriga dekorationer till eventuella festlokaler så har jag idag hittat massor på JYSK. Hittade pärlrankor på ståltråd som såg ut som is, ska ha dem ringlande på borden. Sedan hittade jag ett stående stålhjärta med ljusslingor som jag ska placera framför våra platser, istället för blomsterbåge mitt i vintern. Dessutom hade de fina snöflingor i ca 10 cm i diameter, de ska jag hänga i fönstrena. Köpte massor och det gick på ca 450:- Bra pris, tycker jag!

• Snöflinga76

Jennysnartfru: Jag har köpt klänningen här på BT, det är tjejen som sålde den som bär den på bilderna.
    Jag har hittat frisyrerna i andras gallerier och på andras hemsidor... minns inte var... Akvavit har en inspirationssida på gamman.se där jag hittat en hel del snyggt... så kika runt du med! Konstigt att den inte gick att kopiera... för det har jag gjort!

• Snöflinga76

abbie80: Ja, visst är det underligt att se hur kroppen förändras efter en graviditet. Men man har ju fått ett underverk så man ska inte klaga... Hade bara hoppats att klänningen skulle passa. Kanske gör den det om tre månader, det är ju så svårt att veta hur man ser ut, det kan ju förändras men man törs ju inte riktigt vänta heller. Borde väl ha lite mer is i magen och avvakta men man vill ju inte stå där i januari och inte hitta en klänning man gillar till ett rimligt pris. Jag är ute efter en enkel och stilren klänning, helst med bara ett litet släp. Hur ser din oanvända klänning ut?

• Snöflinga76

abbie80: Jag kommer inte till ditt galleri när jag går in på din sida. Är du säker på att du installerat så att alla kan se ditt galleri? Vill gärna se klänningen...

• Snöflinga76

Nu har jag då köpt en ny klänning till slut... Blev en helt annan modell än den jag hade men ändå stilren, trots mer kjol och tyg... Lägger upp bilder strax i mitt galleri, för den som vill se!

Känns trist att det inte blev min första klänning men nu när jag börjar vänja mig vid tanken så ser jag fram emot att få prova den nya...
    Känns som om jag inte orkar tänka så hysteriskt på vikten och jag kan ju inte riktigt påverka min byststorlek när jag ammar. Har ändå gått ner från 75 kg till 63 kg på tre månader och de 5 som återstår får ta sin tid om de vill... Vill kunna glädja mig helt åt min bäbis och bröllopsplanerna, utan att behöva tänka på vad man äter. Har i alla fall börjat träna två dagar/v. på jympa och nu har ju snön kommit i Kiruna så till helgen börjar vi åka skidor!

Det är så vackert här när det är snö! Ni alla som ska gifta er i Jukkasjärvi/Kiruna och inte bor här, har något vackert att se fram emot! Hoppas bara inte växthuseffekten spelar oss ett spratt...

• Snöflinga76

Kul att ni gillar min nya klänning! Jag har varit tveksam eftersom det blev en helt annan modell än min första, som var betydligt enklare. Men jag är nöjd nu tillslut och tror att den blir superfin!

Tänk tjejer, nu är det inte länge kvar tills vi ska gifta oss... Har ångest över festprogrammen men det får jag ta tag i efter jul kanske....

Sedan har man ju alltid nötter till släktingar som ska gnälla för att deras vuxna barn inte blivit inbjudna m.m.... Men det är sånt man får ta! Jag brukar tänka så här: Det är vår fest och vi vill bara ha våra verkliga vänner och familj där, inte hycklare som tänker på sitt eget bästa före vårt i en sån här stund... Nu fick jag gnälla av mig lite här!

Har alla ni gjort eller ska göra vigselprogram? Vad har ni tänkt ha med?

• Snöflinga76

vinterbrud: Kan ni inte ta en lugn låt som kanske funnits med under er tid tillsammans eller som får er att minnas tiden då ni träffades?

Vi kommer inte heller ha någon vals, känns inte som "vi"... Så vi har valt låten "Everytime we touch", den lugna versionen med Cascada. Den var så poppis just den våren/sommaren vi träffades och den får oss att minnas varenda stund tillsammans. Det blir alltså CD för den dansen men sen blir det live-musik resten av kvällen....

• Snöflinga76

Snöflinga76 gifter sig 080216, för uppdatering av listan!

Det blir solarium för mig med! Blir ganska lätt brun så några gånger innan hade jag tänkt. Man vill ju inte se solbränd ut mitt i vintern utan bara lite sunt brun...

Fick min "nya" klänning idag! Superfin och mycket klänning för pengarna. 3000:- för den. Vad har ni betalat för era på ett ungefär? Jag har ju lagt ut en slant för min första klänning också men hoppas att någon vill köpa den snart...

• Snöflinga76

ct: Oj, du verkar ha fullt upp och nyopererad och allt... Trist väder gör ju att allt kaos man har runt sig känns ännu värre. Kanske kan jag glädja dig lite med tanken på att du kommer ha massor av snö på din bröllopsdag. Idag har vi -5 grader, massor av snö men lite disigt väder här i Kiruna. Ska snart ut och dra barnvagnen med snön knarrande under skorna. Är det något som ska ordnas i Kiruna, som jag kan hjälpa dig med? Säg bara till, jag är ju mest hemma och ute med lillan hela dagarna...

Själv så funderar jag mycket kring bröllopet just nu och min nya klänning. Den är urtjusig men så mycket mer jobb än min första i chiffong så jag blir stressad av tanken. Hur ska man på bästa sätt göra för att allt siden ska bli slätt? Kan inte stryka då kjolen är draperad. Kan man ånga den slätare i badrummet? Ligger uppe på kvällarna och funderar på allt ifrån festlokalen och dukning till maten och toastmasterns jobb... snurrigt blir det.... Men det är väl nerverna nu när det närmar sig!

• Snöflinga76

Trettondagsafton: Tack för tipset! Ska kolla vad de säger på vår lokala kemtvätt. Det skulle ju helt klart vara enklast om proffs skötte det där...

• Snöflinga76

Kul med en till vinterbrud i gänget aroma!
    Vi gifter oss tydligen samma dag, men jag i Kiruna... Inte vidare långt ifrån varandra och samma dag, KUL! (12 mil för er som inte vet)
    Kul att se att du också har färgtema rosa och brunt, det har vi också!

Jag har hittat billiga tygdukar på IKEA, eller egentligen är det vita lakan men det behöver man ju inte säga... de är ju nya.

• Snöflinga76

ct: Trist med er marsalk... man slutar aldrig att förvånas över hur folk fungerar och tänker, till och med folk man tror att man känner! Men som redan blivit sagt här, ni har gjort helt rätt! Vi har min m2b morbror och hans fru som tackat nej för att hennes vuxna, utflugna barn, som vi inte umgås med eller har någon kontakt med, blev inbjudna till vårt bröllop/dop... Men jag känner spontant att det är lika att de tackade nej, man vill ju inte ha sådana människor på sin stora dag, som tänker på sig själv mer än på att fira vår bröllopsdag!

För övrigt så ska jag kolla upp vad de tar för pris att ångstryka klänningar på vår lokala kemtvätt. Vet inte om man längre får skriva nummer m.m. här på forumet (har redan fått tillsägningar av moderator när jag skrev min e-mail en gång) så jag skriver numret på din sida istället.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...