Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Gör inte misstaget att sätta honom brevid en sprudlande och snackig person...slutar bara med att den sprudlande försöker och försöker och den gråa blir gråare och gråare...
Gör inte misstaget att sätta honom brevid en sprudlande och snackig person...slutar bara med att den sprudlande försöker och försöker och den gråa blir gråare och gråare...
Håller med dig Akvavit, bordsplacering är det som är lite jobbigt...få se hur det går.
Ct, här kommer en renoveringsgoding som hände igår. Jag och m2b håller på att sätta upp pärlspont i taket på övervåningen. Det finns färdigtryckta skivor som man kan limma upp...säger de. Vi satte igång, limmma, sätta dit, limma, sätta dit. Hur enkelt som helst. Lite svårt för mig att nå eftersom det är snetak och den stegen jag skulle använda är på gränsen för kort. Jag står på tå och trycker skivan, under tiden trycker min m2b överallt för att skivan ska fastna. Har ni bilden framför er?
Plötsligt när jag står där på tå, armarna rakt upp och trycker som sjutton, känner jag hur det lossnar...och inte bara en skiva utan alla åtta som vi hade satt upp. Fy, vad otäckt det va! Där stod jag och allt bara föll över mig. Tur att skivorna var så lätta. Det var bara att börja om från början och den här gången även skruva in några säkerhetsskruvar...
Sen gick vi ner och drack glögg är det första advent så är det!
Sarah, är nyfiken på din sjal!
ct den är för underbar! Eller när man har lagt upp världens spackelhög på spateln, klättrar upp på stegen, ska lägga ut det och splatt allt hamnar på golvet... finns inget ljud som det.
Sarah! Snygg, frågar som Akvavit. Vad är det för material?
ja2007! Bra jobbat med festhäftet. Tänkte sätta igång med det i mellandagarna. Nu har jag ju ingen klänning att sy
Vad skönt att mötet gick bra,jennysnartfru! Du måste berätta om klänningen sen.
Vi ska inte ha några figurer på våra tårtor. Vi tänker ha tårtbuffé, en massa olika tårtor. Passar inte riktigt in!
Oj, ct vad tråkigt med marsalken! Men det verkar vara han som äger problemet...vänta ut honom lite och se vad som händer. Själv skulle jag tycka det var perfekt att få träffa brudparet innan man åker på bröllop. Hur kul är det att gå på bröllop om man inte känner brudparet?
Vi ska ha runda bord, åtta vid varje förutom vårt som blir för tio. Våra föräldrar, två av mina vänner och två av m2b´s vänner. Så vid vårt "honnörsbord" blir det bara föräldrarna som är släkt, de andra strösslar vi ut
Har bokat frisör idag! En sak att stryka från listan.
Kul med sovrummet! Härligt att kunna ticka av ett projekt. Vad är nästa ?
Börjar det bli färdigt?
Du får ta ut det över städningen och målning av tak