Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Nej, tyvörr, det går inteatt kombinera ihop dem snyggt. Jag har ett konstigt kort tornedalskt efternamn o ch han ett "vanligt" -holm namn. Det blir skitfult
Nej, tyvörr, det går inteatt kombinera ihop dem snyggt. Jag har ett konstigt kort tornedalskt efternamn o ch han ett "vanligt" -holm namn. Det blir skitfult
Mitt efternamn får jag ALLTID boksavera, men det är jag så van vid så jag tänker inte på det längre.
Nä släktens namn är så tråkiga och vanliga att ALLA heter så. Eller så tror man att vi är finnländare då det är finska efternam till större delen. Vi är invandrade valloner via finland till norrbotten från början.
jo, man måste börja gå in skorna ordentligt.
M2bs kläder är klara för länge sedan. Bara t-shirt, sockor och kalsonger kvar
Prästen har vi träffat en gång, men så vigs vi ju på annan ort och kan inte träffa honom heller fler gånger. vi kommer att ses såklart för en generalrepition så att marsalker och tärna vet hur de ska göra.
Vi skriver allsånger och info om gästerna, bordsplaceringen, menyn, kanske bilder på oss.
Spexen är inte upp till er att planera utan era gäster och toasters. Brudparet har inget med spex att göra och det finns absolut inte i ett festhäfte.
Alla gör ju som de tycker känns rätt för dem och jag uppskattade vrkligen som gäst att få lite info om de andra gästerna och att skaratta åt det dem skrivit om mig. Det är perfekt som "isbrytare" i borden.
Vi tycker dessutom det är roligare att sjunga och spexa stället för att bara sitta som tysta små lamm på en nobelmiddag.
Jag som gäst tyckte det var kul och jag har ägnat mycket tid att fundera på vad jag som gäst på mitt eget bröllop skulle tycka var roligt.
Dessutom är det roligt att spara på festprogrammen från de bröllop man varit på, som ett extra minne.
Dessutom har vi placerat våra gäster eftr intressen och det kommer ju att stå lite passande info i programmet så att man kan se att hon/han som sitter bredvid eller mitt emot verkar ha liknadne intressen och så är förhoppningsvis diskussusionen igång.
Det är inte alla som vågar ta första kontakten om man inte vet vad man kan prata om. Jag är en sådan person, men vet jag att personen tycker om t.ex. att vandra i skogen precis osm jag så kan man alltid nämna något sådant "ser här i programmet att du oxå gillar att vara ute i naturen", t.ex så lossnar det för grannen som kanske också är blyg.
Har ni bestämt vad ni ska heta i efternamn? Håller på att få panik.
de ringde och sa att min klänning kommit nu. det var på tiden, jag beställde den i MAJ. problemet, eller hur man ska uttrycka det är att jag vägde 6 kg mer i maj än nu och att hon beställde en som redan då var lite för stor i midjan fast perfekt för bysten och nu har ju allt krymt till lite snyggare form. hoppas att de kan sy in den snyggt. jag nämnde för henne när dem beställde att jag tänkte gå ner 8 kg såa tt jag hamnade på innan gravidvikten igen och sa att de nog borde beställa en 38 och inte 40, men de sa att de kunde sy in. det viktiga var ju att den passade på mig just nu. hm......
Jo, man vill ju inte bara att de syr in i sidan och så blir övriga sömmar snedvridna, du förstår hur jag menar.
Se nedanstående tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2570540.html
Där är det många iskyrkobrudar och brudar som gifter sig i Jukkas/Kiruna och har reda planerat massor.
Ska göra en SB hos en tjej i Sthlm den 12 januari . Ska INTE ha samma underkläder där som på bröllopet då jag ska ha bekväma underkläder i typ mikrofiber medan jag vill ha lite spets på SB.
Har själv börjat sy på min egen cape, men fodret i butiken var slut så jag vete tusan när jag ska hinna med allt.
Har shoppat lite till festhäftet, men fy vad jag har mycket kvar jämfört med er andra.
Aaahhh, vad ni har hunniot med mycket. Har sjäklv hur mycket panik som helst.
Näe, inget efternamn förslag har dykt upp och jag r på honom varenda dag om det.
Vi har börjat på kurs, men min m2b har så fullt upp på jobbet att vi inte hinner öva och det är inte jag som INTE kan valsa för jag kan det ganska bra.
På min sida är det bara finska efternamn och eftersom vi är svenskar så vore det lite galet känns det som och på hans sida har de inte ändrat på flera generationer så det vill han inte heta. Klart jag har ju ett finskt efternamn eller tornedalskfinskt egentligen, men det känns mer rätt då det redan är mitt .
~vinterbrud~ skrev 2007-12-10 14:44:33 följande:
Ja, det där med eftrnamn är ett piss. Jag kan tänka mig att heta nästan vad som helst bara min käre m2b vill bestämma sig snart. Får panik. Vad ska vi heta?? Det är inte länge kvar nu.
Vinterbrud:
Jo, det var ju en bra tanke, men vårt namn blir i så fall superkonstigt. Hade det varit 2 svenska efternamn eller 2 finska men nu har jag ett konstigt tornedalsktfinskt namn och han ett vanligare svenskt så det blev helknasigt. kan i och för sig nästan tänka mig det ändå bara för att, men inte han. Han tycker det är hur fult som helst.
Mitt tornedalskfinska eftrnamn är faktiskt ett namn som är taget från gården min farfarsfar byggde huset på. Ett gårdsnamn kan man säga. Går att översätta rakt av i och för sig, men min sambo tyckte det var lite trist. Ja du, om han kunde bestämma sig för något namn alls så tar jag det. så less är jag på detta kommande efternamn.
~vinterbrud~ skrev 2007-12-11 10:10:53 följande: