• Fru Hennerdal

ÖREBRO-par (ny tråd)

Hej alla Örebroare!

Såg att den gamla tråden var avstäng för svar och öppnar därför denna istället.

Vi gifter oss den 31:a Maj 2008 i Tysslinge Kyrka.

Längtar!

Hur går det med er planering?

• Svar på tråden ÖREBRO-par (ny tråd)
  • Jonna83

vi har inte kommit på så mycket smarta dekorationer än.. Men ska oxå iväg o köpa på ikea ;) Så jag tar väldigt gärna emot tips på hur ni ska göra ;) Skönt att ni gifter er innan oss ;) Hur såg förresten porslinet ut där? Har glömt om det var fint..

Min sýster vill gärna foxa bröllopsnatten åt oss som present men som sagt.. jag vet itne riktigt hur det funkar.

• Jonna83

HannaMagnus

Glömde ju svara på det där med catering. Vi ska ha en bland buffe, med kyckling, kött, sallad, bröd, paj. potatis. potatissallad, frukt..eh... jag kommer inte ihåg.. men det var massor. Efterrätt fick man betala 25 kr extra per person men vet inte hur vi ska göra.. ska ju ha bröllopstårta senare på kvällen.

Var ska du göra bruduppsättning o sånt?

• Waersta

Vilket datum gifter nu er? Kan ju spara BRITT åt er så kan ni ta över den sen.

Jonna83 skrev 2007-09-25 16:08:22 följande:
    vi har inte kommit på så mycket smarta dekorationer än.. Men ska oxå iväg o köpa på ikea ;) Så jag tar väldigt gärna emot tips på hur ni ska göra ;) Skönt att ni gifter er innan oss ;) Hur såg förresten porslinet ut där? Har glömt om det var fint..Min sýster vill gärna foxa bröllopsnatten åt oss som present men som sagt.. jag vet itne riktigt hur det funkar.
  • HannaMagnus

Jonna83; Vi ska inte ha efterrätt, blir "bara" tårta... har inte bokat frisör, inte ens bestämt om jag ska göra håret hos frisör eller överlämna till en kompis som är duktig på uppsättningar. Blir det frisör blir det "Skapa" i Örebro eller "Klipp&Skuret" i Hallsberg...tror jag..=) Smink vet jag inte heller, men det kanske jag också gör själv med hjälp av kompis...

Hur har du tänkt göra och var?

Fotograf? Blommor? Mer?

• 2aug08

Ja, Vart ska alla göra hår och smink? Nån som vet nåt om hair and beautycenter?

• lillan31

En Frisörkompis ska göra mitt hår och smink....

Har ni köpt "allt om bröllop" senaste nr? Örebro är bla med i reportageserien "lokala guider".

• Ronja2

Hej
    Vi är också Örebroare o ska gifta oss sommaren 07.
    Dock funderar vi på att ha bröllopet i karlskoga då vi båda kommer därifrån.

• lillan31

Ronja2 ja, annars blir det som att resa tillbaka i tiden

Hur långt har ni kommit i planeringen?

• HannaMagnus

Ang bröllopsnatten så har vi inte riktigt bestämt hur vi ska göra... De erbjuder övernattning där vi ska vara så vi tänkte kolla på det, vore rätt skönt att ha det i närheten av festen, bara att smita när det känns som läge för det..=)

Svar på tråden ÖREBRO-par (ny tråd)