• Fru Hennerdal

ÖREBRO-par (ny tråd)

Hej alla Örebroare!

Såg att den gamla tråden var avstäng för svar och öppnar därför denna istället.

Vi gifter oss den 31:a Maj 2008 i Tysslinge Kyrka.

Längtar!

Hur går det med er planering?

• Svar på tråden ÖREBRO-par (ny tråd)
  • MalinoJonas

Jonna83 Jag kan tipsa om en bra fotograf: BoBild. Han fotograferade på vårat bröllop i Kumlakyrka den 25:e augusti. Vi blev jätte nöjda med bilderna han tog på oss.

• Jonna83

Fru enamorada:

Åh, va kul att se tårtan ;) Jag har varit lite osäker då ingen verkar veta nåt om dom men då har jag iaf ett positivt omdöme ;)
    Ni var jättefina förresten! Din klänning liknar lite den jag ska ha (finns i mitt galleri)

Håller för fullt på med inbjudningkorten nu. Måste lägga in en bild så ni får se sen, vääldigt pilligt ;)

• Fru Enamorada

jonna83 - ja vi är helnöjda iaf. funderar på att beställa en minivariant av tårtan på vår bröllopsdag nästa sommar ;) jag tror att anledningen till att du inte hört så mycket om företaget är pga att det är en kvinna som har bageriet hemma på gården och det är inte hennes heltidssyssla om jag förstod det rätt utan mer en hobby skulle jag tro.

tack så mkt :) har kollat på din klänning nu och den ser jättevacker ut!

usch tycker synd omdig/er som pysslar med inbjudningskorten :) gud vad vi pillade med de där korten, my god, tog mycket mer tid än vad vi trodde... det var jobbigt men värt det i efterhand för vi fick så mycket komplimanger för dem :)

• Jonna83

ja det var faktiskt mer jobb än jag trodde oxå.. Trodde att jag lätt skulle kunne sätta ihop dom på en vecka när jag väl visste hur jag ville ha dom men ack så fel jag har.. ;) Jag kanske kan göra ett om dagen, så mycket pill o grejjer. Men så valde jag kanske att göra dom på ett inte alltför enkelt sätt heller.. men det är det värt! ;)

• Fru Enamorada

ska bli kul att se bilder sen :)

• Ronja2

Har bara börjat med planeringen.
    Allt är så svårt! Letar med ljus och lykta efter en bra, billig loka. Vill gärna ha fest med både vänner och släkt mne vet inte om budgeten räcker till. Fått ett erbjudande om att hyra en gammal skolbyggnad som vi funderar på om mna kunde pynta i ordning lite, men ligger lite avsides så vi får se.

Har hittat våra ringar! Alldelles för dyra för vår budget men kan inte släppa den med tanken så blir till att spara :)

Drömbröllopsresan går till USA.

Funderar på att sy upp en klänning, fått ett bra pris från min "tärnas" syster som är jätteduktug sömmerska. Hon skulle ha ca 200 för jobbet. Vet dock inte vad materialet kostar så får räkna lite på dte o se vad som blir billigast. Fördelen med att sy upp är ju att mna faktiskt kan få den exakt som mna vill och dessutom går den ju att sälja efteråt...

Käns som allt är ett virrevarv. Alla andra verkar ha sån koll på läget....

• Waersta

Jag har precis beställt min klänning från Kina, det är den jag har i galleriet. Jag har betalat 2200:- inklusive allt.
    Superspännande!! Den dyker väl upp om en månad typ.

• Fru Hennerdal
    Waersta skrev 2007-09-30 21:57:13 följande:
    Jag har precis beställt min klänning från Kina, det är den jag har i galleriet. Jag har betalat 2200:- inklusive allt. Superspännande!! Den dyker väl upp om en månad typ.
    Så vacker klänning, gillar ringen också! Vilka har du beställt ifrån? Kina är mitt alternativ om jag inte klarar att gå ner i vikt så att jag kommer i mors klänning.
  • Fru Hennerdal

Vår tårta kostar 70kr/bit. Den kommer att komma från Konditori Princess på norr i Örebro.

Killen som bakar, Chris, har ett eget bandsom spelar vid olika tillfällen så vi valde att boka honom till festen. De spelar främst blues och soul. Bandet heter Chris Lemar Little Big Band.

Svar på tråden ÖREBRO-par (ny tråd)