Vad ska kallor kosta?
Annika684 skrev 2011-03-01 15:07:26 följande:
Men Hallå vad pratar ni för priser här..?! Hötrogets marknad kallor och liljor 10:- st...absolut inet fel på dom..jag köper varje Lördag och pyntar min lägenhet..Kallor i alla färger.. de ni..jag älskar Stockholm här finns allt...varför betala ocker priser.? :). Mvh AnnikaÄven torgets handlare måste köpa in sina blommor någnstans ifrån och jag lovar dig att när blomman är färsk och av A-kvalité, kostar den inte tio kr/st för blomsterhandlaren själv att köpa in. Lördagar på torget säljer de ju för precis vad som helst bara för att slippa betala för mängden sopor det annars blir. Och har du sett "kassapparaterna" på torget? Kvittona? Kvalitéts- och Nöjd-kund-garanti? Nä just det....
Nog måste även "vanigt folk" kunna fatta att det inte betyder att butikinnehavare, med lokalhyror som vida överstiger en torghandlares, fördenskull bedriver ocker? "Ocker" är faktiskt ett ganska starkt ord.
Om man sedan som kund väljer att handla där det kostar minst, är en helt annan sak.
En parantes: fy vad beige det är att så här urgamla trådar ska kunna återuppstå nu efter forumförändringarna! 2007 liksom...
Annars är det med kallor som så, att det finns längder och kvalitéer alltifrån 25-30 kr/st, ändå uppåt över meterlånga bamsingar som självfallet kostar det mångdubbla, så är även fallet med många andra blommor. Det går att hitta helt exeptionella exemplar av fantastiska blommor ibland. Du kan ALDRIG någonsin vänta dig att hitta det bästa av det bästa för några tior. men å andra sidan är det inte alltid det du behöver heller. Ska man tex bara använda bladen på rosor att strö som konfetti behöver man ju tnte välja kvalité A, utan tar det billigaste man kan få tag i.