Inlägg från: Sister of the Night |Visa alla inlägg
  • Sister of the Night

Detta med möhippa...

Lita på dig själv i den här frågan, det stämmer nämnligen bra att tärnan fixar hippan (eller tärnorna i ditt fall då) och visst finns det en föreställning om att man "har rätt" att busa till det rejält med den blivande bruden, men likaväl måste ändå gränsen dras vid alltför vidlyftiga skämt om det medför obeghag för henne.
    Det ska vara roligt, inte tungt och ångestfyllt!

Sävrmor har en lite sned uppfattning om detta, det som skulle kunna vara intressant att veta är vad hon baserar den på.
    Kanske gick det till exakt som beskriver i hennes kretsar när folk gifte sig. Det kan ju också vara så enkelt som att det skiljer lite beroende på var i landet man bor (inte längre kanske, men förr i alla fall).

Det är inte nödvändigtvis för att vara taskig som hon säger så här - hon tror förmodligen att det stämmer alldeles utmärkt och vill kanske "förklara läget" för dig...

Simma lugnt.

• Sister of the Night

Isbruden

Skum stil till att börja med att börja skälla ut den blivande bruden.
    Borgar inte direkt för en VIP-inbjudan till bröllop, va?

Klart det var taskigt, finns väl ingen anledning att starta bråk om en sån sak.

Brud i Thailand

Kanske tycker de att de är grymt busiga som håller på.
    Visserligen tycker jag det kan vara kul med skoj oh upptåg, men hippa och sexa är ju till för brudparet i grund och botten. Finns väl ingen som kläckt idén att skämma ut ett födelsedagsbarn riktigt ordentligt mot dess vilja? Eller ett guldbröllopspar?
    Men vid bröllop däremot...

Mycket märkligt.

Nja,

• Sister of the Night

*"Nja" skulle inte vara med där... *s*

• Sister of the Night

Isbruden

Kan och kan....

*Ursäkta om jag missat nåt uppenbart nu men*
    Är det din syrra som har hand om hippan?
    Funderar lite på varför hon reagerar så starkt på din -fullt rimliga- markering av din integritet. Självklart har du rätt att slippa inslag på din hippa som du inte uppskattar, det är ju ändå inte för tärnans skull man har hippan?

• Sister of the Night

isbruden

Jag får osökt intreycket av att din syrra har en massa planer som hon tycker är utmärkta, men som hon ser flyga sin kos genom det du sa. Självklart kan jag missta mig.
    Det kan vara besvikelse över "dumpade" planer som får henne att agera upprört (skälla) men givetvis betyder inte detta resonemang att det skulle vara OK på något vis att bete sig illa mot dig.

Vem har du som tärna? Om din syster inte är tärna har hon ju -strängt taget- inget med hippan att göra?
    Din syster bör ju i vilket fall som helst vara mån om din trivsel på din hippa och det förefaller lite underligt att med skäll och gorm försöka påtvinga den blivande bruden/sin egen syster något som hon skulle vantrivas med.

Brukar det vara dålig stämning mellan er eller är det specifikt för den här situationen...?
    Om din syster har för vana att ta kommandot och försöka styra med ditt liv oavsett vad du själv önskar, så ser jag ett än större problem än riktigt dåligt uppförande inför en hippa!

Svar på tråden Detta med möhippa...