• mrsD

han vill men inte jag...

tack=) har mest sidan för att kunna dela med mig av bilderna, har inte gett adressen till gästerna, vill ju inte att de ska se allt innan!!

Låter härligt med Grenada, när har ni planerat att åka?

Nja, me gästlistorna resonerade vi som så att vi bjuder alla som vi umgås med och eftersom vi inte har tre rätters utan buffé så kändes d inte så nödvändigt att begräsnsa gästlistan.. men vi bjuder ca 60 pers, sen tror jag inte att alla kommer, våra mor/farföräldrar börjar bli till åren och kanske inte orkar resa osv.. men d e trist om ngn blir sur för de inte är bjudna!!

På min pappas sida har jag inte bjudit ngn, men umgås ju aldrig me dem o har ingen kontakt heller.. visserligen va jag på deras bröllop, men då som "barn till pappa".. så de får väl bli sura om de vill..
    Tycker ni gjorde helt rätt o känner ni att d va rätt så e d ju inte mycke mer o diskutera, bara löjligt att han går o grämer sig över d!!

Har 2 år kvar av utbildningen, utöver d år jag börjat nu, så e en del.. men kan nog korta ner d lite grann, har lite poäng tillgodo osv.. men blir nog ett uppehåll efter detta året, eller om jag hinner me en termin till så uppehållet blir år 3.. hm.. a d löser sig *s*
    Har funderat lite på d där me mammapeng osv, jag e ju student o får då lägsta beloppet, men samtidigt står d att d baseras på senaste lönen.. o jag har ju jobbat varje sommar, så e d då den lönen d beräknas på??? ingen aning.. märker man väl *s*
    Men lägsta e typ 180 kr om dan.. klarar man sig på studielån ska man väl klara sig på det.. fast man har en extra person att försörja.. (ah, lite panik fick jag nu!)
    men äh, andra har ju gjort d, varför inte vi? hehe..

har du sagt va du jobbar med förresten?

• mrsD

litar inte riktigt på försäkringskassan, har hört att de sagt fel o sådär.. men kanske får ta o slå en signal o så kan man ju ta d me en nypa salt=)

Har ni bokat resan nu då??? hääärligt o ha ngt o se fram emot, speciellt i januari då man lidit igenom hela hösten, en regnig jul o vet att d e flera månader innan d blir ljust igen.. suck..
    vill oxå åka!! men nu sparas allt t bröllopet ju.. men d e ju oxå ngt att se fram emot=)

• mrsD

ahhh, känner verkligen med dig!! det måste ligga som en ond liten grej som skaver liksom hela tiden mellan er.. usch.. vet ju själv hur d är när man inte fått rensat luften ordentligt..

men samtidigt kan jag inte låta bli o bli lite upprörd över hur han hanterar alltihopa? alltså, ni e ju ändå två, inte kan man väål bli arg o sur över att den andra inte är redo att ta ett så stort steg??? hm...

• mrsD

haha, gör det!! festa o ha riktigt kul o se om du känner dig klar me d sen=)

håll mig uppdaterad!!
    här händer d iaf inget än, har väl varit utan p-piller i en månad snart.. men har sjukt mycke o göra så blir inte mycke "göra bebis" ändå, kanske tur d.. så bröllopet inte krockar me bebis.. hehe

• mrsD

vet inte vilka vaccinationer ni ska ta, men hittade en sida där de listade en del vaccin vid just graviditet:

www.medscinet.se/infpreg/specinfo/main.asp

kolla där!

Ne fy 17, dagen efter e aldrig rolig alltså... har oxå börjat fundera... vi har hund, men hon är just nu hos hans föräldrar o har passat på att umgås så mkt som möjligt me klasskompisar (för nu behöver man inte tänka på att d e en hund som ska ut osv..)
    men tänk, sen får man inte RÖRA alkohol på, inte NIO månader, utan längre! om man ammar alltså.. HUA!!

DESSUTOM.. får man inte äta choklad!!!! (när man ammar) hur ska man klara det????

men va härligt att du börjar tänka i de banorna, så fort han inte tjatar=) va roligt d vore om du blev gravid i "hemlighet" o sen berättade för honom! chockad eller vad?? haha

ne annars e bröllopsplanerna under kontroll, fick precis födelsedagspresent av mamma, handtrycka servetter t bröllopet=)

• mrsD

vet inte riktigt hur de ser ut än... finns t.ex på calligraphen.se oxå, men de e ju inte handtryckta.. ska bli spännande o se dem, mitt enda krav va att de va blå..

Visst e d kanske som lilltrolle säger att man KAN äta lite choklad om man vill d o sådär, men låter mer dramatiskt om man säger att man inte får=) speciellt om man ska använda d som svepskäl *s*

Härligt att du sätter lite krav på honom! helt rätt! d gör jag här hemma oxå, säger ofta "sådär kan du inte göra om vi får en bebis" haha, när han sitter me sin fredagsöl..! då får man bara till svar "mummel, mummel"

jag vet att min kära sambo gärna vill va me "hela vägen", gjorde ett test för några månader sen (vi trodde kanske att jag va gravid, men så va d inte, d va innan vi började "planera") o då stängde jag in mig på toa me testet (hallå, man vill väl inte kissa i en mugg me publik..)
    o sen kom jag ut efter de där minutrarna, då va han lite lessen.. han ville oxå va me o titta på resultatet..
    men nu vet ju han att d skulle kunna hända när som helst, så skulle inte bli lika bra överraskning som om du skulle göra det!!

• mrsD

ahhh!!! fick äntligen bekräftat att en tjej i lysekil kan göra våran tårta!! (kola här lysekil19juli08.weddingannouncer.com)
    e sååå glad!!

har vart på kvällskurs så e helt slut, kommer nog inte me några sprudlande idéer just nu.. men återkommer imorn!

• mrsD

jaaa!!! d e den vi ska ha!!! visst e den underbar??? trodde aldrig jag skulle få ngn att göra den!! o så i lilla lysekil dessutom! går på moln=)

usch, min hjärna e alldeles för upptaget me bröllopstankar för o tentaplugga.. (tenta på tis) så funderar på att stanna hemma från föreläsningen idag o bara plugga hela dan.. trist, men definitivt nödvändigt..

känns som allt va planering om både bröllop o barn har avstannat helt.. vi ses inte ens längre!
    han jobbar ju nätter, plus att vi har handbollen.. o nu har han DESSUTOM tagit ett extrajobb som vakt varannan helg.. (som nu blivit varje helg..)
    o vi har inte hunden hemma för tillfället så¨jag har passat på o va ute me klasskompisar o sådär (känns som jag skrivit detta förut här.. hm.. fortsätter me risk för o bli tjatig då..=)

o de stunder vi faktiskt har träffats, så har vi bara bråkat! eller, tjafsat snarare.. för att d inte har varit diskat eller nåt annat strunt.. antagligen för vi båda vart så trötta.. känns inte alls bra.. speciellt inte eftersom jag inte kan se någon dan i den närmaste framtiden när vi faktiskt kan umgås..

denna helgen jobbar han o jag ska tentaplugga, nästa helg kommer hunden o därmed hans föräldrar o ska bo här, helgen efter d ska vi åka ner t tyskland me massa andra folk.. åhhh!!! frustrerande värre.
    ses t jul brukar vi säga.. haha

men å andra sidan vill vi ju inte bli gravida förrän efter jul, o d lär vi ju inte bli om d ska va såhär.. *s*

oj va jag klagar! hoppas ni har d bättre, nu när barntjatet lättat=)
    sa du d där om chokladen?? (kom ju på, att man helst inte ska äta jordgubbar heller, så gäller att INTE få ett sommarbarn.. hehe)

• mrsD

jaaaa, va jag längtar efter en heeeel dag för oss tillsammans! om d inte vore för att vi sparar t bröllopet så hade jag bokat in en hotellnatt eller något nu.. aja.. allt löser sig.. man kanske uppskattar d mer när man får d sen..

Känner igen d där me o ena stunden är d självklart va man ska göra o ibland känner man sig osäker.. (minst sagt)
    de där dagarna när vi skulle bestämma om jag skulle sluta me p-pillrena eller inte.. hua! d va tuffa dagar..
    men fördelarna vägde över, e ju aldrig roligt o stoppa massa grejer i kroppen som inte ska va där..
    dessutom vet man ju inte hur lång tid d tar innan man blir gravid o så kan man ju undvika de där 2-3 dagarna i månaden när d e som stört risk att bli gravid, fram tills man själv känner sig redo för det (om man nu nånsin helt gör det!!)

så får d hända när d händer..

men måste ändå säga, att de vi har sagt d till (nästan ingen som vet) har bara gratulerat, ingen som sagt att d e tidigt, eller att "du kanske ska gå ut skolan först" o blabla..
    meeeen, så har vi ju inte sagt ngt t våra föräldrar heller*s*

men, så du har slutat me p-piller, men d va inte för barn-görar-anledning eller?

• mrsD

ledarskap är säkert jättebra att ha, försökte läsa en kurs i projektledning på distans i sommar, men d va typ d tråkigaste jag nånsin gjort i heeela mitt liv... men varför fattar inte folk va en sjukgymnast gör? tror jag har ganska bra koll på d iaf..

måste säga, äöven om jag hört många andr5a säga att de mår så mkt bättre utan p-piller så har jag inte märkt så mycke skillnad.. ändå varit utan dem i en månad.. men men.. kanske tar längre tid, eller så kommer jag inte märka ngn skillnad heller..

Usch, har tenta imorn, har suttit o pluggat hela dan så borde inte ha dåligt samvete för o sitta här.., men d har jag ändå. kanske får kolla lite i anteckningarna o se om jag kan trycka in ngt mer i huvvet..

Svar på tråden han vill men inte jag...