• fjäskan

cocca-cola beroende :-( OT

Hej Snofsan!
    Jag heter Fjäskan och är coloman.

Jag dricker ca. 1,5 - 3 liter cola om dagen!
    Sjukt, jag vet. Dyrt, så in i helsike. Farligt, mycket.

Alla vet precis lika bra som jag att cola inte är bra men får jag inte i mig cola så blir jag konstigt torr i munnen, min kropp känns rastlös och jag blir grinig.

Så ja jag är absolute en coloman och skulle för min hälsas och tänders skull lägg av. Vilket jag har gjort ett antal gånger..... men aldrig lyckats hålla. Jag har valt att dricka Pepsi max med flit, jag vet att det "nyttiga" sockret inte är bra men det riktiga sockret är för mig värre. Jag är redan överviktig och behöver inte alla sockerbitarna som finns i vanlig cola.

För just för att jag dricker så mycket konstlat socker så ökar ju sötsuget och jag äter något "gottit" varje dag.

Det är en sjuk spiral och jag har ännu inte lyckats stanna den......

• fjäskan

Snofsan

Om jag hade 50 spänn och skulle välja mellan cigg å cola hade jag valt colan för jag kan inte röka utan den .

fattar att det är ila eller ?

• fjäskan

Jag gjorde det !
    Jag köpte LOKA istället när ja var på affären !!!!!!!!!

Hoppas jag gör om det nästa gång

• fjäskan

vem kunde tro att bland alla bröllopstips och bantningstips startas denna beroendetråd och vips så blir det förändning för de drabbade

• fjäskan

sitter här med mitt LOKA glas

*skål på er*

• fjäskan

För mig går det bra, fast jag har ju bytt ut colan mot loka vatten och mycket loka dessutom. Men ikväll ska det lyxas med flädercider och tacos !

God helg på er alla colomaner

• fjäskan

Snofsan jag är inte nå heller mycket til kaffe drickare men hälfen kaffe och hälften mjölk(eller mer), gärna varm mjölk, så blir det som kaffe latte, funkar för mig

• fjäskan

har inte klarat mig...... lördagen var ja på tjejmiddag och där var det inga problem men nu på morgonen sitter ja här med ett cola glas, och inte är det för att jag drack en massa alkohol heller...........

• fjäskan

ja de ska fixa sig.......
    jag har tandvärk som kommer och går just nu som påminner mig om att cola är skit, dessutom ska ja på bröllop om en månad och som alla andra så vill ja fixa till några kilo

• fjäskan

vet dok att aspartan (eller hur de stavas) inte finns i light läsken länge men säger inte att light är bra för det men aspartan är iallefall borttaget. Jag väljer light istället för vanlig för hade jag druckit vanlig hade jag säkert varit nästan dubbel så stor än vad jag är idag plus att det är faktiskt bättre för tänderna......

men som sagt det är hugget som stucket och lika beroendeframkallade både

låter kanske knäppt men det är skönt att höra att det finns andra som är beroende och dricker i snitt 3 liter om dagen för man har skämts och gömt colan ibland och speciellt på morgonen........

• fjäskan

okej så det finns ännu värre skit i colan.... kul

men det är som med ciggen men vet risken men skiter i den ..

• fjäskan

Jag är cola fri !!!!!!

inget begär kvar och nu inhandlas det LOKA vatten istället !

Hoppas nu mina tänder och min vikt märker skillanden

Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT