• snofsan

cocca-cola beroende :-( OT

oki ja vet dettta e ot .. men nu sitter jag här i natt och kan inte sova har druckit för möe cocca cola (i vanlig ordning) och har dåligt samvete.. suck det va juh nu jag skulle skita i sånt p skita i chokladkakkor (som oxå slank ner i magen ikväll)

asså ja blir så irriterad på mig själv för att jag inte kan sluta dricka cocca - cola... suck det e nästan så att man skulle bilda en klubb "anonyma colalist"

e det bara jag som blir irriterad och får ont i huvudet om ja inte får i mig minst ett glas cola om dagen?
    finns det nån mer här som e med beroende av cola?

• Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT
  • Sister of the Night

Lider inte av dina Coca Cola-abstinenssymptom själv, men kan intyga att det finns bekanta som har en relation med den mörkbruna syntetdrickan som är misstänkt tät och ihållande

• snofsan

heheh jag brukar kalla den för gyllene guld

• Sister of the Night

Hahahahahahahaaa
    Men så är du ju "addicted" också ;-D

• fjäskan

Hej Snofsan!
    Jag heter Fjäskan och är coloman.

Jag dricker ca. 1,5 - 3 liter cola om dagen!
    Sjukt, jag vet. Dyrt, så in i helsike. Farligt, mycket.

Alla vet precis lika bra som jag att cola inte är bra men får jag inte i mig cola så blir jag konstigt torr i munnen, min kropp känns rastlös och jag blir grinig.

Så ja jag är absolute en coloman och skulle för min hälsas och tänders skull lägg av. Vilket jag har gjort ett antal gånger..... men aldrig lyckats hålla. Jag har valt att dricka Pepsi max med flit, jag vet att det "nyttiga" sockret inte är bra men det riktiga sockret är för mig värre. Jag är redan överviktig och behöver inte alla sockerbitarna som finns i vanlig cola.

För just för att jag dricker så mycket konstlat socker så ökar ju sötsuget och jag äter något "gottit" varje dag.

Det är en sjuk spiral och jag har ännu inte lyckats stanna den......

• Andie

Hej snofsan.
    Jag heter Andie och jag är nykter colalist.

Jag har varit Cola beroende tidigare i mitt liv.Då drack jag ca 4 liter om dagen...
    Men nu har jag varit nykter colalist i snart 7 år.
    Så jag vill uppmuntra alla att det faktiskt går att avbryta ett beroende av denna sorten.

• Liinda_e

Ot kan tilllägga att den "sockerfria ...colan INTE är bra för vikten...om man dricker i samband med intag av fast föda jobbar kroppen med att bryta ner det "sockerfriasockret" istället för fettet i maten....
    en mycket otrevlig överraskning...från en som vet och drack cola till ALLA måltider förut (och lite därimellan)och inte vatten på flera år....
    när jag insåg detta blev jag fri....

• snofsan

fjäskan :
    Hej fjäskan å välkommen till anonyma colamaner :P

ja blir med torr i munnen å herregud hur ska det gå för oss vi kommer att bli tandalösa cola maner när vi blir gammla

• snofsan

Andie :

*BUGAR*
    min drottning

hur F*N lyckades du med det? ja tycker det e bara svårt att vara utan en dag, ja blir så otrolig törstig å det enda som kan släcka törsten e cola..

--------------

Men nu mina vänner SKA jag sluta med cola vill gå ner i vikt till bröllopet.. ja får vänja av mej med nån annan dricka först elle nått sånt

• snofsan

Sister of the Night . hahah ja verkligen

Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT