• snofsan

cocca-cola beroende :-( OT

oki ja vet dettta e ot .. men nu sitter jag här i natt och kan inte sova har druckit för möe cocca cola (i vanlig ordning) och har dåligt samvete.. suck det va juh nu jag skulle skita i sånt p skita i chokladkakkor (som oxå slank ner i magen ikväll)

asså ja blir så irriterad på mig själv för att jag inte kan sluta dricka cocca - cola... suck det e nästan så att man skulle bilda en klubb "anonyma colalist"

e det bara jag som blir irriterad och får ont i huvudet om ja inte får i mig minst ett glas cola om dagen?
    finns det nån mer här som e med beroende av cola?

• Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT
  • snofsan

Liinda_e: okej NU ska jag definitivt SLUTA att dricka cola....

• Tosa

Här är en till som är colalist.. försökte för typ 2 veckor sen att sluta dricka cola men jag blev för grinig och deprimerad så jag och min sambo sa att jag nog får dricka cola men att jag ska försöka dricka i måttliga mängder. försöker men funkar bara ibland hehe...

Vet precis hur du känner men jag kan somna på kvällen hur mycket cola jag än druckit men jag får dåligt samvete...

Ha det bra kramen

• A o P

Hej

Jag är också med i den här klubben.... Tyvärr. Ca 3 lite cola light om dagen... MEN jag har inte druckit nåt sen i måndags... JIPPIIIII!!! Jag har slutat förr men halkat tillbaka igen. Inte för smaken utan coffeinet.

VAD ska man dricka istället då när det är lite festligare fast utan alkohol???? Det är därför jag halkar tillbaka hela tiden juh! Igår hade jag sån huvudvärk o skakig i kroppen... Men jag vet att det är över till helgen. Det brukar ta mig ca 5 dagar innan allt e ute ur kroppen. Är det nån mer som får halsbränna av cola? För det har nämligen gått bort så fort jag slutat. (3g)

• snofsan

Tosa , A o P , välkommen alla e vi slavar under det gyllende guldet

okej jag har inte druckit nån cola nu på morgonen å ja känner hur det suger i cola tarmen som ja brukar säga.... det har inte ens gått en dag men jag SKA klara det här...,,,

att sluta med cola känns lika för jäkligt som att sluta med cigaretter.... ibland om jag tex bara har 50 kr vet ja inte om ja ska välja cigg elle cola fyyyy vad jag e svag...

• snofsan

A o P : prova sockerdricka då? :P

det brukar jag ta om det kniper bara för kolsyran å sockret skull...

• A o P

Nja sockerdricka... Jag vill ju komma bort från den där ja-la skiten nån gång...

Brukar du kolla på Anna Skipper? När hon tog bort rost från nån metall med cola???? Hur bra känns det att stoppa i sig.... NOOOT!
    Jag ska ju också NER i vikt till mitt bröllop nästa sommar så jag får väl pimpla vatten antar jag.
    Vad sägs om coffein tabletter, kan det vara en bra sluss ut från beroendet tro...?

• Liinda_e

VAD ska man dricka istället då när det är lite festligare fast utan alkohol????

ramlösa?????

inget socker (förutom fruktsocker)
    och inget koffein lr alkohol.....

lr alkoholfritt vin .

tranbärsjuice

färskpressat

vanligt vatten

mjölk

• snofsan

A o P: hehe ja jag såg det programmet med en cola i min hand och mådde dåligt

• fjäskan

Snofsan

Om jag hade 50 spänn och skulle välja mellan cigg å cola hade jag valt colan för jag kan inte röka utan den .

fattar att det är ila eller ?

• Lilla My

Jag var också beroende i flera år, känner igen det där med att bli grinig och få ont i huvudet när man inte fått sin dagliga dos, även om min var förhållandevis låg, 1-2 33cl-burkar om dan. Och man kan inte låta bli, fast det kostar mycket och man får dålig mage och hål i tänderna.

Enda sättet att bli fri är att sluta helt, det är svårt men det går! Jag vågar till och med ta mig en slurk när jag är på middag hemma hos mamma och pappa (där man bara får dricka läsk på helgerna).

Mitt tips för at sluta är att ersätta det med något annat. Se till att alltid ha en kanna iskallt vatten med lite citron eller vattenmelon i i kylen, och drick det när suget sätter in. Det ger inte alls samma kick, men det lindrar suget lite grann i alla fall.

Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT