• snofsan

cocca-cola beroende :-( OT

oki ja vet dettta e ot .. men nu sitter jag här i natt och kan inte sova har druckit för möe cocca cola (i vanlig ordning) och har dåligt samvete.. suck det va juh nu jag skulle skita i sånt p skita i chokladkakkor (som oxå slank ner i magen ikväll)

asså ja blir så irriterad på mig själv för att jag inte kan sluta dricka cocca - cola... suck det e nästan så att man skulle bilda en klubb "anonyma colalist"

e det bara jag som blir irriterad och får ont i huvudet om ja inte får i mig minst ett glas cola om dagen?
    finns det nån mer här som e med beroende av cola?

• Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT
  • PennyJenny

Light cola är inte bättre för tänderna än vanlig cola om man ser till att det har ett dåligt phvärde. Det förstör emaljen på grund av att det har för högt eller högt ph (minns inte vilket). Fick bassning av min tandläkare för det.

• Cornellia

Åh här är en tråd för mig, jag är helt klart beroende av CC light, och även om jag faktiskt tror att det är sämre än vanlig cola, så är det juh sååå mycket godare.

• bambibloggagratisse

Cola Zero är MYCKET godare är Cola Light... tycker jag i allafall!

Jag och min m2b var och storhandlade idag, för hela nästa vecka, vi köpte 6 flaskor Cola Zero och det är ungefär det vi dricker på en vecka (men jag dricker nog 75-80% av den).

• Cornellia
    bambibloggagratisse skrev 2007-09-23 19:37:31 följande:
    Cola Zero är MYCKET godare är Cola Light... tycker jag i allafall!Jag och min m2b var och storhandlade idag, för hela nästa vecka, vi köpte 6 flaskor Cola Zero och det är ungefär det vi dricker på en vecka (men jag dricker nog 75-80% av den).
    Den är helt okej, men man får så mycket beläggningar på tungan och tänderna tycker jag, riktigt läskigt. (det fick man av lighten oxå förr, antar att det är aspartamen.)
  • vinrödapar

Även om man inte tycker om kaffe så kan man tycka om Nes ice cafee
    blandar med mjölk
    8st påsar för 16:-

• snofsan

hej å hå jag tror att ALL cola e farligt

nu e det dag 5 för mig och mitt cola begär har SLÄPPT!!! de e så himla sköööööööönt

hur går det för er andra?

• snofsan

vinrödapar : hmmm... ja kanske skulle pröva de..

• bambibloggagratisse

Jag sitter och dricker lite Cola Zero just nu :)
    Har gett upp allt det där med att sluta med Cola... det är ju faktiskt min enda last..

• mrsD

är inte alls beroende av cola, men känner folk som är det, så e inne o kikar på er tråd ibland, himla roligt=)

läste att ni skriver om olika sötningsmedel, o för er som undrar så är ju naturligvis vare sig aspartam eller sucralos speciellt nyttigt..

men, grejen är, att varför man bytt ut aspartam är för att man kunnat påvisa att det orsakar b.la. migrän.. därför är det utbytt mot sucralos, som man ännu inte vet hur d påverkar kroppen, det finns inga undersökningar gjorda!!!

Tänk på va ni drar i kroppen när ni dricker litervis me cola light o zero...

Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT