• snofsan

cocca-cola beroende :-( OT

oki ja vet dettta e ot .. men nu sitter jag här i natt och kan inte sova har druckit för möe cocca cola (i vanlig ordning) och har dåligt samvete.. suck det va juh nu jag skulle skita i sånt p skita i chokladkakkor (som oxå slank ner i magen ikväll)

asså ja blir så irriterad på mig själv för att jag inte kan sluta dricka cocca - cola... suck det e nästan så att man skulle bilda en klubb "anonyma colalist"

e det bara jag som blir irriterad och får ont i huvudet om ja inte får i mig minst ett glas cola om dagen?
    finns det nån mer här som e med beroende av cola?

• Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT
  • fjäskan

ja de ska fixa sig.......
    jag har tandvärk som kommer och går just nu som påminner mig om att cola är skit, dessutom ska ja på bröllop om en månad och som alla andra så vill ja fixa till några kilo

• höstbrud 08 fd07

Jag har varit beroende av Cola,men har tagit mig ur de.
    Min mage fick nog och jag höll på att spy dagligen (magkatarr), så jag var tvungen att sluta cold turky. Men jag har försökt många gånger tidigare. Det jag lärde mig var att drick light var bara ännu sämre. Aspartanet, eller vad det nu är för sötnings medel gör dig bara ännu mer söt sugen och ännu törstigare. Dessutom så har min pappa fått kraftigt höjt blod tryck av att gå över till att drick light cola. Han förstod inte varför han hel plötsligt fick höjt blodtryck, han hade ju inte ändrat sin kost eller motion sen förra året. Läkaren frågade då om han drack ligt läsk. Det var det ända skillanden sen förra året. Läkaren förklarade att light läsken inte är så ofarlig som man tror. Nu har pappa gått tillbaka till vanlig cola (han dricker kannske 2 burkar om dagen, med på hlegerna) och han blodtryck börjar återgå till det normala.

Förtsätt kämpa tjejer, det går att sluta...

• snofsan

fjäskan: du får tänka så här att bara man slutar med colan (som enligt mig e den värsta saken att sluta med) så e de lätt som en plätt att gå ner i vikt man får inte det här "svullna" i ansiktet (iaf på mig) å ja märker det nu att ja har gått ner lite i vikt av att bara sluta dricka colan!!

• snofsan

höstbrud 08 fd07 : jag dricke inte cola ligtht heller de va nån som skrev det längre upp att om man äter fet mat å dricker cola light så tar kroppen bara hand m cola lighten för att det va nått konstgjort socker i den :S

• fjäskan

vet dok att aspartan (eller hur de stavas) inte finns i light läsken länge men säger inte att light är bra för det men aspartan är iallefall borttaget. Jag väljer light istället för vanlig för hade jag druckit vanlig hade jag säkert varit nästan dubbel så stor än vad jag är idag plus att det är faktiskt bättre för tänderna......

men som sagt det är hugget som stucket och lika beroendeframkallade både

låter kanske knäppt men det är skönt att höra att det finns andra som är beroende och dricker i snitt 3 liter om dagen för man har skämts och gömt colan ibland och speciellt på morgonen........

• snofsan

jag håller med dig fjäskan. de e skönt att veta att man inte är den enda som drickar litervis med cola

• oss två

Aspartam är inte borttaget, inte från all läsk, dock finns det alternativ, suckralos, eller hur det stavas, som är ännu värre.

• fjäskan

okej så det finns ännu värre skit i colan.... kul

men det är som med ciggen men vet risken men skiter i den ..

• snofsan

hehehe sen får man juh inte glömma alla avgaser å man kan få canser om man äter för möe stekt mat osv. osv.... allt e typ farligt men ja tar ett steg i taget jag ska först nu sluta med colan de börjar att gå bra det e dag 4 fyra nu utan cola (nej j har inte fuskat en enda gång) :P

Sen ska ja börja motionera och banta typ..

sen vet ja inte okej då sluta röka å sen ska man planera ett bröllop mitt i det så JAG kommer difinitivt att bi en bridzilla !!!

• TinaE

Drack bara liite cola igår, nått glas!
    Blev vin istället hihi

Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT