• snofsan

cocca-cola beroende :-( OT

oki ja vet dettta e ot .. men nu sitter jag här i natt och kan inte sova har druckit för möe cocca cola (i vanlig ordning) och har dåligt samvete.. suck det va juh nu jag skulle skita i sånt p skita i chokladkakkor (som oxå slank ner i magen ikväll)

asså ja blir så irriterad på mig själv för att jag inte kan sluta dricka cocca - cola... suck det e nästan så att man skulle bilda en klubb "anonyma colalist"

e det bara jag som blir irriterad och får ont i huvudet om ja inte får i mig minst ett glas cola om dagen?
    finns det nån mer här som e med beroende av cola?

• Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT
  • 20080808

Var som att hitta sig själv när jag hittade denna tråden

Skulle gärna vilja byta ut colan mot loka och ramlösa och sånt men tycker inte om det Så jobbigt. Och det är ju så gott. Passar bäst till god mat och alla andra sötsaker man stoppar i sig, men hjälper verkligen inte när man försöker gå ner i vikt så nu ska jag också försöka sluta.

Idag ska jag köpa nåt annat att dricka. Är Fanta och Sprite och sånt mer Ok?

• catte

Oj, vad skönt att veta att man inte är själv i sitt beroende, dricker säkert 2 l om dagen! Suck!

Men jag tänker så här: Jag röker inte, snusar inte, är inte beroende av droger, alkohol, mat eller läkemedel, dricker inte kaffe och spelar inte bort alla mina pengar i ett spelmissbruk! När jag tänker så så blir helt plötsligt mitt cola beroende rätt litet och igentligen inte så farligt alls.... Det kunde ju varit värre! Men visst borde jag dra ner lite, men det är mycket man BORDE. *ler*

• TinaE

oss två skrev 2007-09-21 16:46:30 följande:

Måste få köpa mig cola till ikväll..även om man inte borde...men livet blev lite småjobbigt idag...
    [/citat]

Hoppas det inte var nått allvarligt *kramen om*
    ibland får man trösta sig med nått man tycker om...
    20080808 skrev 2007-09-21 16:52:20 följande:
    [citat]
    Var som att hitta sig själv när jag hittade denna tråden Skulle gärna vilja byta ut colan mot loka och ramlösa och sånt men tycker inte om det Så jobbigt. Och det är ju så gott. Passar bäst till god mat och alla andra sötsaker man stoppar i sig, men hjälper verkligen inte när man försöker gå ner i vikt så nu ska jag också försöka sluta. Idag ska jag köpa nåt annat att dricka. Är Fanta och Sprite och sånt mer Ok?
    Jag tyckte inte heller om det förut...men jag började dricka Bonaquas med lite kolsyra (citronsmak) o jag började tillslut inte få nog av den istället hihi o sen efter det har det gått mycket lättare o dricka med kolsyra. Idag gillar jag Loka minst lika mycket. men kör mest på citron (dom andra smakerna är lite för söta tycker jag).
    Men prova BonAqua Silver lättkolsyrat, citronsmak. Ett tips bara!
  • snofsan
    20080808 skrev 2007-09-21 16:52:20 följande:
    Var som att hitta sig själv när jag hittade denna tråden Skulle gärna vilja byta ut colan mot loka och ramlösa och sånt men tycker inte om det Så jobbigt. Och det är ju så gott. Passar bäst till god mat och alla andra sötsaker man stoppar i sig, men hjälper verkligen inte när man försöker gå ner i vikt så nu ska jag också försöka sluta. Idag ska jag köpa nåt annat att dricka. Är Fanta och Sprite och sånt mer Ok?
    fanta e juh e liten tröst iaf... ja dricker själv fanta jus nu.. buuhuhuhuhuhuhuhuhu men huvudvärken börjar att komma nu för att det e min dag två utan cola *snyft* saknar mitt gyllene guld.....

-----------------------
    oss två : *meeeeeeeega kraaaaaamisar*
  • Liinda_e

men byta cola mot fanta...blir inte det samma sak även om man inte har coffeinet+

• snofsan

catte . hehehe så tänker jag med kaffe faktiskt å cola å kaffe inehåller juh koffin bäge två.. så då tänker ja att ja dricker inte kaffe så då kan jag unna mig cola

meen! mina t'nder mår inte så bra av det..

• snofsan

Liinda_e. nä men de e bättre än vanligt vatten

• Höstbrud-07

Catte: Jag tänker precis som du, att summan av lasterna är konstant och att det ibnte är så farligt med en last. Men tyvärr så inser jag ju att lightdryckerna innehåller en del man inte vet hur de påverkar kroppen. Så jag vill minska...

• Princess Nightingale

Vi ar colaberoende har hemma! Vi forsoker dra ner men det blir inte mindre an 3 liter/dag (for oss bada).
    A andra sidan haller vi pa att ga ner i vikt sa light-colan ar den sista som ryker nar vi natt vara mal.
    IOFS, vi dricker aldrig kaffe eller te.

Har slutat med cola tidigare, men var tvungen att trappa ner. Det ar kroppens skrik pa koffeinet i colan gor att man far valdigt ont i huvudet (sa lange man inte dricker andra koffeinhaltiga drycker)

Alla beroende ar HEMSKA!

Lycka till

• snofsan

dag 3 (känner mej som värsta missbrukaren)

nu e det bättre på morgonen men jösses igår var det verkligen HÅRT!! jag skällde på min stackars m2b hela dan igår å hade sprängande huvudvärk... åhh ja e allt sugen på cola nu.. undrar när de här jäkla suget ska försvinna,, för jag e helt bestämd på att jag ska sluta dricka cola... min m2b sa till mig att ja kunde börja dricka kaffe ist,,, men de e juh så himla äckligt.. tro mig ja har verkligen förskt med grädde socker ja allt till kaffet men ja tycker att det e så himla vdervärdigt..

Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT