Inlägg från: Miss (snart mrs) A |Visa alla inlägg
  • Miss (snart mrs) A

Mars-April 2008

Hejhej!

Vanligtvis finns jag under Apriltråden eftersom vi gifter oss 19 april men som Natalie säger är det lite ont om folk och aktivitet där. Trevligt att vi kan slå ihop oss

Kan vi nya kanske få en liten uppdatering av vem och när och hur osv på er andra som varit med här ett tag?

Jag kan ju börja med mig själv. Jag och min kille giftor oss som sagt 19 april i Skåne, vi håller vårt ställe hemligt tills inbjudningarna skickas ut. Har inte kommit så långt i planeringen, kollat lite klänningar och inbjudningskort men inget är färdigt än. Men nu ska vi snart sätta igång lite mer, det börjar bli dags att producera inbjudningkort (ska göra dem själv och antar att det tar lite tid) och klänning ska ut och provas (lutar dock åt att sy upp en).

Funderar på att ha färgerna brunt, vitt och limegrönt genomgående, vad tror ni om det? Brunt är kanske lite tist på våren men det är ju så snyggt

Oj, det blev ett långt inlägg!

• Miss (snart mrs) A

Åh, så spännande att åka utomlands och gifta sig på en strand. Har en kompis syster som gjorde det och det var supervackert.

Kommer ni skicka ut korten så alla hemma har dem dagen efter ni har gift er eller hur gör ni med det? Hihi, tänk så förvånade alla kommer bli!

• Miss (snart mrs) A

Neeeeeeej, hade skrivit en massa och så försvann det bara.... aaaargh, jag som inte har tid att sitta här och skriva!

• Miss (snart mrs) A

Ok, får se om jag kommer ihåg allt...

Skönt att fler ska ha brunt, då känner jag mig inte så ensam längre

Bröllop är underbara oavsett var det hålls, vill jag vara på en herrgård, i en ladugård eller på stranden så är ät ju mitt val... håller med om att det är trist att det ska kritiseras så mycket på denna sajten ibland!

Skor - fick tipset av en tidigare aprilbrud att det ibland kan vara lite geggigt och att man kanske bör ha ett par extraskor med sig när man tar sig runt. Man vill ju helst inte förstöra sina vita om man ska ha det!

Klänningtips till värmen är helt klart en kort thaisidenklänning, svalt och vackert.

Nu har vi bokat bröllopsresa... 2 veckor på en paradisstrand med en massa lyx och spa och skumpa, uuuunderbart

• Miss (snart mrs) A

Det blir Maldiverna. Efter allt funderande om aktivitetsresa så ändrade vi oss helt när vi började tänka på hur trött man måste vara efter bröllopet osv. Så nu ska vi ligga på en paradisö och sola, snorkla, få spabehandlingar och ha det bra!

Rött är också härligt, funderar på att ha en röd blomma i min vita bukett, bryter dock mina färtankar men det skiter jag i.

Neppe, vilken lyx att ha alla kläderna färdiga, det måste kännas underbart.

Nej, nu tänker jag faktiskt gå hem och fira helg

• Miss (snart mrs) A

Åh, på tal om fotografer, får man fråga vad ni betalar och vad ni får i det priset? Vi har kollat med en fotograf som vi vet är ledig och väntar nu på prisförslag och jag har verkligen ingen aning alls vad som är vettigt att betala...

Skönt när folk börjar tacka ja Jag har redan förvarnat mina vänner så alla har datumet inbokat, annars hade jag nog aldrig överlevt de närmsta månaderna...

• Miss (snart mrs) A

Åh, det här med fotografer är ju jättesvårt. Vi har fått bra pris, lite under 3000 för fotograferandet och sen tillkommer för bilderna - dock inte så dyrt så totalt tillkommer ca 1500... Vi ska ha fotograf i kyrkan, porträtt, fördrink och lite omgivning.

Vi hoppas också på utomhusfotografier men är på ett fint ställe så är det kasst väder löser det sig ändå!

Jag har glömt min ring hemma idag, känner mig helt handikappad... någon annan som lyckats bli ringberoende på de få månaderna man varit förlovad?

• Miss (snart mrs) A

Ja, bara 6 månader kvar... Hade diskussionen med den blivande maken igår, han är nämligen värsta tidsoptimisten och skjuter helatiden allting framför sig medan jag gärna vill komma igång lite. Hittade även en tidning med ett tidschema i och enligt det ligger vi back med nästan allt så han insåg att det var dags att sätta igång nu

Återigen har jag frågan ute om någon har tips på sömmerska/skräddare i Skåne, ska bli mkt spännande att se om jag får några tips denna gången!

• Miss (snart mrs) A

jepp, det var det jag hade gjort, kanske inte skrev det så tydligt här bara

I övrigt har jag så fullspeckat schema framöver att jag inte riktigt vet hur jag ska hinna med att planera allt innan julen har kommmit!

• Miss (snart mrs) A

Haha, så roligt, har nyss fått ett annat tips om den här Alex Design. Vet du vem som sydde?

Svar på tråden Mars-April 2008