Inlägg från: Miss (snart mrs) A |Visa alla inlägg
  • Miss (snart mrs) A

Mars-April 2008

Nej, det är lungt, jag tänkte ringa dit och kolla lite priser. Men tack ändå!

• Miss (snart mrs) A

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)

080315, Bromma kyrka (Stockholm)

Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)

Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)

Har fortfarande inget nytt att komma med men jag ville gärna vara med på listan

• Miss (snart mrs) A

Oj, vilken aktivitet, härligt!

Så skönt det har varit med helg, inte för att man är direk utvilad efter enhel del festande men det är ju så skönt att slippa göra seriösa saker i några dagar

Nataluskan, så skönt nu när alla jatack börjar trilla in. Snart är ni ju helt färdiga, för det är väl snart dags att åka dit och kolla lokal och kyrka och sådär?

Blommor i mars är jättesvårt, men allt som har med vår att göra passar ju bra om du vill ha säsongsbetonat. Vi kommer nog köra med rosor och lite annat men det är fortfarande osäkert, ska träffa personen som ska göra bukett och dekoration om ett par veckor och då kommer vi förhoppningsis lite längre.

Klänning ska provas i veckan, men jag letar fortfarande sömmerska, jag tvivlar som sagt på att jag hittar något som jag gillar, det har ju inte gått så bra hitintills.

Kyrka är bokad men vi måste tala med präst och kantor så att de kan (fixar dessa själv då kyrkan endast kunde ställa upp med kyrka den dagen).

Arbetet med inbjudningkorten blir helatiden uppskjutet. Vi har varit ute och kollat runt lite en gång men sen försvinner dagarna och nu är det dags att ha en period med mycket resor så det får vi ta upp i november igen. Nu när jag säger det blir jag lite stressad, vi ska ju skicka ut dem i början på januari...

Ring vet jag inte hur jag ska lyckas med, jag skulle vilja ha en på mig i några veckor innan jag bestämmer mig - det är ju skitsvårt!

Hihi, vilka lyxproblem man har. Oavsett så kommer ju allt lösa sig och bli jättebra!

• Miss (snart mrs) A

MrsFellerA, det låter precis som att jag hade skrivit ditt inlägg, det är exakt så jag känner just nu Men det löser sig ju säkert när man väl bestämt sig!

När det gäller blommor och dekoration så är jag rätt så minimalistisk och föredrar lite mindre och enklare dekorationer än stora arrangemang över hela borden. Så jag känner mig rätt så lugn, litar helt och hållet på kompisen som fixar blommorna!

Yoyo78, jag längtar tills klänningen är på plats så jag kan sätta igång med alla andra saker som du beskriver, skor, underkläder osv. Slöja kommer jag ha i kyrkan och sen tar jag av den till middagen så jag kan röra mig fritt.

Jag förstår verkligen dina tankar med skor - dels vill jag inte ha några "klassiska" brudskor och dels är jag inte villig att lägga flera tusen på det. Men, det är ju bara att börja leta, på ett halvår borde man väl lyckas hitta ett fynd eller två

• Miss (snart mrs) A

Tjohooo, fler den 19 april, jag började oroa mig för att jag skulle vara helt ensam de sista veckorna men nu har vi ju fler 19 aprilare - härligt, välkomna alla nya!

Glöm inte lägga upp er på listan så vi har koll på varandra

Det är nog en bra idé med en liten kappa eller bolero, har man tur är det kanonväder men oavsett lär det ju inte vara något sommarvärme och man kommer ju tillbringa en del tid ute (ex. efter vigseln utanför kyrkan). Jag fick även tipset att ha ett par extraskor om i fall det har regnat och är geggigt, vita skor är ju inte så lägligt då!

Yoyo78, ja klänningen jag vill ha är lite annorlunda, och så vill jag inte ha det "vanliga" brudklänningstyget vilket 98% av alla klänningar är sydda i... Men det löser sig! Idag ska jag ut och prova klänningar så just nu kan jag inte tänka på mycket annat än bröllop, lite svårt att koncentrera sig på jobbet

• Miss (snart mrs) A
    DetOrdnarSig skrev 2007-10-10 20:53:04 följande:
    [citat]
    Jag lägger också till mig. 5 april är det dags. Jag har fixat klänning och bokat lokal och vi har rätt klara idéer om sambons kläder, trycksakerna, ringarna och vigselförrättare så det känns väl under kontroll tror jag.

Hihi, jag förstår ditt nick... det lär ju verkligen ordna sig, du har kommit långt på vägen. Kläder och trycksaker tycker jag är det som jag skulle vilja ha färdigt men som jag inte kommit någonstans med - fast jag håller med... det ordnar sig
  • Miss (snart mrs) A

DetOrdnarSig - det låter verkligen härligt att ta det lite som det kommer. Jag är nog mer av ett planeringsfreak och mår nog som allra bäst när jag får struktirera, pyssla och planera

Jag har drömt om ett bröllop ett tag men allt jag har trott att jag ville ha har förändrats nu när jag är här, plötsligt betyder detaljerna inte så mycket längre vilket är rätt så skönt för mycket kan ju gå fel (dock tror jag att "fel" inte existerar på ens stora dag, allt kan ju bara vara bra )

Photoshop är nästa steg för oss, och såklart välja ut papper till inbjudningarna. Du får gärna uppdatera och ge tips när du kommit igång, lovar att jag ska göra detsamma när vi får tummarna loss

Tooticki - angående uppsydd klänning, det måste ju vara absolut bästa lösningen när man inte hittar vad man vill ha! Jag återkommer när jag provat idag för nästa steg är att kontakta sömmerska/skräddare, har redan fått lite tips här på BT

• Miss (snart mrs) A

Hihi, just nu känns det lättare att räkna upp vad som inte är "problemen" just nu

Vi ska också göra våra själv och jag har haft miljontals olika idéer, problemet är bara att vi ändrar oss hela tiden... :-S

I alla fall så har vi inte bestämt hur de ska se ut formmässigt, vi kan inte riktigt hitta de färgerna vi vill ha och så är det ju det här med vad som ska skrivas inuti... och så har vi diskuterat att göra ett litet monogram men vi kan inte riktigt bestämma oss för om vi tycker att det är överkurs eller ej

Som du kanske förstår har vi inte kommit så långt på vägen än men ska snart ta tag i det

Hur går det för er?

• Miss (snart mrs) A

hehe, min gubbe med konstig mun fungerade visst inte...

• Miss (snart mrs) A

Glömde ju säga att klänningsprovningen igår gick bra men jag hittade ingenting som jag ville ha! Jag hittade klänningar som var fina och OK men kände aldrig WOW. Nu har jag istället bestämt mig för att sy upp, tror att det blir bäst så, då kan man ju ändra hit och dit så den blir som man själv vill.

Känns sjukt spännande, ska kontakta sömmerska i nästa vecka

Svar på tråden Mars-April 2008