Inlägg från: DetOrdnarSig |Visa alla inlägg
  • DetOrdnarSig

Mars-April 2008

Jag lägger också till mig. 5 april är det dags. Jag har fixat klänning och bokat lokal och vi har rätt klara idéer om sambons kläder, trycksakerna, ringarna och vigselförrättare så det känns väl under kontroll tror jag. Kul att kunna diskutera med dem som ligger nära en själv i tiden.

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand.., 5 mars, Koh Lanta, Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland
    080315, Bromma kyrka (Stockholm)
    MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)
    DetOrdnarSig, 5 april 2008 (Fasta paviljongen/ Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
    Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne

• DetOrdnarSig

yoyo78:
    Jag har tänkt skaffa en bolero att ha under vigseln. Jag hoppas vi ska kunna vara utomhus, men vid dåligt väder kommer vi att ha vigseln i samma lokal som festen, så då kommer jag behöva sätta min fot utomhus. Det blir kanske lite kallt, men jag får stå ut. Jag syr den nog själv så jag kan ju välja något rejält tyg.

Sambon ska ha förhoppningsvis ha smoking på sig. Jag har hittat den här ebay-butiken som har massor av smoking/kostymer billigt: stores.ebay.com/THETUXXMAN. De har även ett superbra omdöme av gamla kunder så vi bara måste prova. Det är plan A.

Angående skor till mig funderar jag på dessa som jag hittade idag: cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&rd=1&item=250129710852&ssPageName=STRK:MEWA:PIC&ih=015. Tycker de är supersöta och jag har hopp om att de kan vara ganska gå-vänliga när man ska vara på benen hela dagen. Lite dyra kanske.

Jag var tvungen att googla plastrong

• DetOrdnarSig

OK, rättelse: så då kommer jag INTE behöva sätta min fot utomhus, ska det så klart vara

• DetOrdnarSig

Nataluskan:
    Jag såg det! Jag lär ju hänga halvt hysterisk på BT in i det sista, men du kanske kommer ha fullt upp dagarna innan. Hur tidigt innan åker ni ner till Polen?

• DetOrdnarSig

Miss (snart mrs) A:
    Jag har en ganska avslappnad attityd till det hela. Jag har inte drömt om bröllop sedan jag varit liten och har inga stora visioner om hur det måste gå till, så jag ta en grej i taget och hittar på varefter, med hjälp av alla smarta tips här på BT. Den stora anledningen till att vi varit förlovade i två år utan att få ändan ur vagnen är att jag inte kännt att jag vetat hur jag vill ha det. Jag ville gifta mig inom ett år, men jag kom liksom inte igång. Sambon vill gifta sig och ha en stor fest men där slutar väl hans idéer så det är jag som mejslar ut detaljerna.

Nu när jag kommit gång känns det som att det kommer att ta lite längre tid än jag trodde. Inte nödvändigtvis mer tid i timmar men att just planerandet är så kul att det är skönt att ha ett antal månader på sig att fundera.

För mig blev klänningen det som gjorde att jag kom igång. När jag hittade den klänningen jag ville ha blev det startskottet. Lite ovanligt ordning kanske. Trycksakerna är det som ligger härnäst även för min del. Jag har ritat lite i Photoshop och ska börja prototypa lite snart.

• DetOrdnarSig

Nataluskan:
    Vara på BT de sista dagarna innan kanske är det värsta man kan göra. Man kanske bara hittar en massa grejer man velat ha och så är det för sent

• DetOrdnarSig

Inbjudningar, eller trycksaker då det ska vara ett genomgående koncept, är det som står högst på listan även för oss. Jag gjorde en prototyp igår och vi spikade formatet och hur vi ska göra. Jag har tänkt göra dem av tapet så nu återstår att hitta rätt tapet, d.v.s. den viktigaste och svåraste biten.

• DetOrdnarSig

Mica o Krille:
    Förstår att du blev ledsen. Men det låter mest som ett missförstånd och stridens hetta och det där. Tror du inte du kan prata med din syrra och ordna upp allt? Eller få din andra syrra att prata med henne om du fortfarande är upprörd?

• DetOrdnarSig

Nu la jag in "Bröllop" i min kalender på datorn. De kittlade lite i magen.

• DetOrdnarSig

Jag håller med Miss (snart mrs) A, försök lyxa till det lite. Klä upp er, ha blommor, ha med lite champagne att skåla i efteråt och så en trevlig middag sedan.

Jag har vänner som också gifte sig i rådhuset innan och trots att det var en ren formalitet blev hon väldigt rörd och grät en skvätt. Du kanske också känner annorlunda när du står där för det är ju ändå rätt stort trots att det "riktiga" kommer sedan.

Svar på tråden Mars-April 2008