Inlägg från: DetOrdnarSig |Visa alla inlägg
  • DetOrdnarSig

Mars-April 2008

Mica o Krille:
    Guud va tråkigt! Hade du beställt en kopia?

• DetOrdnarSig

Ja, det ska du definitivt göra då. Får du tillbaka alla pengarna? Var köpte du?

• DetOrdnarSig

Fy fasen. Den är säkert från Kina. Otroligt fult att hävda att det är ett original och att den kommer skeppas från Sverige. Det borde finnas något sätt att komma undan tullen i och med att du inte beställt något från utlandet utan någon annan har beställt det i ditt namn.

• DetOrdnarSig

Anmäl säljaren till Tradera också så borde den får sitt konto avstängt. Vilket kanske inte spelar någon som helst roll för de startar väl bara ett nytt...

• DetOrdnarSig

Ja det är lite svårt att se. Färgen ser t.ex. helt ok ut på dina bilder. Men där du håller ut den åt sidan, är den så olika i tyget på de olika sidorna av klänningen?

• DetOrdnarSig

Illa. Men jag tror att du har goda chanser att få tillbaka pengarna. Men jäkligt jobbigt när det blir så här. Man förväntar sig en klänning och får en massa problem att reda ut. Lider med dig. Jäkla otur att den fastnat i tullen dessutom. Har du kontaktat säljaren? Säljer personen mycket på Tradera?

• DetOrdnarSig

Jag har hängt på kinaklänningstråden ett par månader nu och kan intyga att Milly verkar ha väldigt fin kvalité på klänningarna.

• DetOrdnarSig

Mica o Krille:
    Mail-kontakt eller har du pratat med honom? Att du inte vill ha klänningen låter ju som bara en del av problematiken, med tanke på att du även fått krav från tullen på grund av att han ljugit i beskrivningen. Har du fått någon reaktion på den biten?

• DetOrdnarSig

Han försöker väl prova med att hota dig, typ "attack är bästa försvar". Han vet väl att du har en del att komma med och försöker väl få dig att lägga av. Löjligt att påstå att du ska fråga om den kommer från Kina. Vad heter säljaren?

• DetOrdnarSig

Jag tänkte vad han hade för användarnamn på Tradera.

• DetOrdnarSig

Är det samma säljare eller? Låter ju onekligen som ni fått samma typ av klänningar och samma typ av bortförklaringar? Hur funkar det med Payson? Vad kan de hjälpa till med?

• DetOrdnarSig

Ah! Helt otroligt! Undrar vad han betalar för klänningarna? Är ju lite "intressant" att han lämpar över kostnaden för tullen på köparen utan någon som helst info om att klänningen importeras och kostnaden kan bli högre än det man betalar honom. Stackars er!

• DetOrdnarSig

Jag har haft det lite hektiskt på jobbet så jag har legat lågt med planerandet ett par veckor. Men jag har fått lite gjort ändå. Jag har frågat vår toastmaster som tackat ja och jag har även kommit en bra bit på väg på det där med smycken. Jag har skaffat ett halsband och tiara men jag vet inte om jag ska ha både och. Inga dyra grejer, så jag får se hur jag gör. Jag tror vi har beslutat oss angående ringar också, efter mycket funderande fram och tillbaka. Egentligen har det varit samma idé hela tiden men jag har inte varit riktigt säker, men nu tror jag att jag är det.

Min blivande igår när vi diskuterade gravyr i ringarna och att man kan få ner antalet tecken lite genom att inte köra det vanliga datumformatet med YYYY-MM-DD: "Jag ska ha mitt datum i ISO-standard. Jag hatar alla andra format." Jaja, vi har ju alla olika delar där detaljerna känns viktiga.

Nataluskan:
    Allt verkar lite jobbigare när bröllopet planeras så långt bort och man måste engagera sig i gästernas transport och boende. Hoppas allt ordnar sig!

Mica o Krille:
    Man får väl inte gifta sig i kyrkan när man redan haft en borgerlig vigsel?

• DetOrdnarSig

Mica o Krille:
    Sorry, jag tolkade dig lite bokstavligt. Man kan ju bara _gifta sig_ en gång men det kanske är mer en juridisk fråga. En sån där välsignelse-cermoni kanske i praktiken är samma som en vigsel.

• DetOrdnarSig

Nataluskan: Tänk på att om du bokar i ett visst namn så måste det stämma med det pass du reser med. Du måste alltså hinna få passet med det nya namnet i.

Jag har varit väldigt dålig på att skriva på sistone. Jag hänger med men har haft så mycket på jobbet att göra (jobbar nu t.ex. tar bara en lite BT-rast). Förhoppningsvis lugnar det sig lite efter tisdag och då ska jag återigen ta tag i det där med cateringfirma och inbjudningskort.

• DetOrdnarSig
    Nataluskan skrev 2007-11-25 19:27:08 följande:
    Det där är jag införstådd med men mitt nya namn och pass kommer jag fixa direkt efter vår borgerliga vigsel som är den 2 februari.
    Va bra! 2:a februari redan! Inte långt kvar.
  • DetOrdnarSig

Jag har gjort lite framsteg i veckan. Jag har kommit en bit på inbjudningarna och samlat in alla adresser. De ska ut i början-mitten av januari, så det känns under kontroll. Sedan har jag försökt komma vidare med catering-beslutet genom att få de som "leder" att bekräfta alla priser, så jag är säker på att jag fattat rätt. De har nog mycket att göra innan jul dock, så det gick inte så bra. Får ta det efter nyår. Sen tror jag att jag fattat ett beslut angående min hårfärg.

Svar på tråden Mars-April 2008