Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

Augustilistan 2008 forts

Kom på en del frågor.
    När kastar man buketten? Är det någon som vet vad man kan få tag på instrumental musik? Vi har en tjej som ska sjunga i kyrkan och vi kom precis på att vi skulle vilja ha Shirley Clamps Min kärlek som utgångsmusik men vi vill då ha med bas så att den inte blir för klen.

• Virvel

Skrev i din gästbok.

Hofsan skrev 2007-12-10 21:00:06 följande:
    Virvel: Kolla din inbox! Jag vet inte om jag får skriva det här(blir väl reklam då?)
  • Virvel

Vi har vitt, svart och silver. Vi valde länge mellan rosa och vitt och det här temat men bestämde oss efter att jag gjorde inbjudningskortet som finns i mitt galleri.

MyStyle skrev 2007-12-10 23:30:49 följande:
    Skönt att höra att man inte är sent ute i allafall ;)Planeringen har blivit lite lidande, skulle vilja lägga mer tid på planering än vad jag har råd med... Men under julledigheten tänkte jag att jag skulle sätta mig ner och börja på inbjudningarna... Vad har ni andra för färgteman? Jag hade "bestämt" mig för grönt och champagne, men har även börjat fundera på brunt/vitt eller svart/vitt tillsammans med ngn annan färg. Främst för jag hittat fina tärnklänningar i de färgerna... Är jättesvårt att hitta tärnklänningar i JUST den gröna nyans jag gillar. Har kanske lite bridezilla i mig i alla fall...*hahaha*
  • Virvel

Tack så mycket! Ja, jag har gjort dom själv och jag är såååå stolt eftersom jag är född med tummen mitt i hand. Första gången jag har lyckats med något pyssel.

MyStyle skrev 2007-12-11 12:30:22 följande:
    Har du gjort inbjudningskorten själv, virvel? De var ju jättestiliga ;)
    Miss blue: Vi har inte riktigt bestämt oss än vad gäller in- och utgångsmarsch, där finns en sång som jag skulle kunna tänka mig som gör sig bäst via cd. Sen finns det ett par andra sånger, och blir det nån av de så vill jag nog ha de framfört med fiol, basfiol och akustisk stålsträngad gitarr. Är inte jätteförtjust i orgel, vet inte varför... Det är nog tur för mig att pappsen har många känningar i musikbranschen Annars kan man kolla på www.artistbanken.seLycka till!
  • Virvel

Nu har jag gjort färdigt framsidan till festprogrammen. Har lagt ut bild i gallerit. Vi är snart färdiga med innehållet också och det ska jag sedan sy fast med ett svart platt pappsnöre.
    Vågar inte skriva ut programmen ännu för innehållet hinner förmodligen ändras några gånger innan det är dags.
    Jag har haft otrolig hjälp av alla festhäften man har fått mailde till sig här på BT.
    Hade inte klarat mig utan dom. Vad skulle vi göra utan BT?

• Virvel

Tänk vad kul om man hade haft råd att skicka ett inbjudningskort till alla som är i tråden så att man hade kunnat granska varandras inbjudningar lite nogrannare. Det hade varit kul. Knäppt, jag vet men kul.

Är det någon som har koll på var jag kan hitta noter till Klinga mina klockor av Benny Andersson? Dom finns inte hos notpoolen.

• Virvel

Välkommen till tråden.

Snuttrik skrev 2007-12-13 20:52:38 följande:
    Jag är också gärna med i augustigänget. Vi gifter oss 080823.
  • Virvel

Vi har också två månader innan. Jag kommer inte att vara på våra gäster. Kan dom inte svara i tid så räknar jag med att dom inte kan komma.
    Miss Blue skrev 2007-12-13 22:46:15 följande:

Vi är lite i valet och kvalet när vi ska osa....Vi ska gifta oss 23/8 och skickar ut inbjudan i mars, när ska man osa??
  • Virvel

Kan dom inte komma ihåg att tacka ja till ett bröllop då tycker jag att dom kan stanna hemma istället. Då är det ju inte en rolig sak för dom ändå så varför ska vi lägga massa pengar på en gäst som vi får ringa och tjata på.
    Hade det varit jag som blev bjuden så hade jag förmodligen svarat samma dag.

Svar på tråden Augustilistan 2008 forts