Inlägg från: NicoFina |Visa alla inlägg
  • NicoFina

Ska man skämmas för att man vill...

lägga mycket pengar på sitt bröllop?
    Det känns lite som det här inne.
    Jag har en ganska stor budjet och det känns lite som om jag inte törs berätta vad den ligger på pgr av alla komentarer man kan få här inne.

Har nu planerat mitt bröllop i snart i 6 månader och det är 10 månader kvar innan bröllopet ska vara.
    Vill att våran dag ska bli helt perfekt, vill inte behöva tänka på pengar.
    Är det någon annan som känner som mig?

• Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...
  • NicoFina

Å va roligt att någon tycker som jag

Vill att vårat bröllop ska bli som i en saga=)

Dagen före så tar jag och mina tärnor in på ett hotell här i sthlm. För vi har bestämt att jag och min m2b inte ska träffa varandra förens vigseln börjar.
    Jag har 3 tärnor och sedan så har min m2b 3 marsalkar + en söt liten näbb som ska kasta blomblad före oss.
    På bröllopsdagen så kommer frisören + sminket till hotellet och gör oss klara.
    Sedan så kommer en vit limmosin och hämtar oss + min pappa och kör oss till kyrkan.

Oj det här kommer att bli långt.

Tar lite i taget.

Hur ska din dag vara?

• NicoFina

Ja självklart!

Vi har en ganska stor budget. Men jag är ganska less på alla som tycker att man ska försöka spara allt som går att dra in på. Det är faktiskt den största dagen i ens liv.

Ok.
    Men jag fortsätter att skriva här och så kan du ju läsa sen när du har tid.

• NicoFina

ok då fortsätter jag!

När vi kommer fram till "våran" jätte fina kyrka så hör vi klockorna ringa och någon som sjunger inne i kyrkan våran låt ( För kärlekens skull med Ted Gärdestaf ) Då går först våran lilla näbb in med en liten korg och kastar blåa rosblad. Sedan mina tärnor och till slut så kommer jag och min älskade pappa in i kyrkan.
    Vi kommer att ha egna löften till varandra + några fina låtar som en solist sjunger.

Efter vigseln är klar så åker jag och min man + fotografen och tar alla korten. När vi gör det så lastas alla gästerna in i bussar och körs till festen.
    Vårat tema är ljus och mörkblått (Djurgården fotboll) vi kommer tex ta kort inne på stadion (djurgårdens hemma arena).

Nu får ni oxå berätta lite om eran dag?

Vi kan ju här ge varandra lite tips om hur vi ska få våran dag så bra den kan bli.

• NicoFina

Men det är precis vad jag menar! Här inne kan vi koncentera oss på att våran dag ska bli så underbar som möjligt och skita i kostnaderna.

Tess 08 skrev 2007-09-22 15:31:22 följande:

Hej brudar!Jag tycker det är jätte roligt att läsa om andras planering,det spelar ingen roll om det är med mycket eller lite pengar.Våran budget är på ca 60000,vilket jag tror är ganska vanligt?Om andra har problem med att ni har en hög budget så strunta i det.Jag tror att alla om man kunde skulle kunna spendera hur mycket som helst på sina bröllop! Mvh Tess
  • NicoFina

Ja det blir ju inte lätta att dra dit.
    Men en violinist låter ju jätte fint. Men kanske violinsten ska spela framme där ni ska ha cermonin? Så att inte någon av er får stråken i ögonen eller något likande.

Från bröllopet har faktiskt min m2b bestämt att vi ska åka en jätte stor Hummer:-S jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Men något ska han ju oxå få bestämma.

När ska ni gifta er?

Måste gå och ta hand om barnen nu. Men fortsätt skriva här!

stenbruden skrev 2007-09-22 15:47:47 följande:
    Vad tror ni om att ha en violinist eller liknande med i häst o vagnen när vi kommer? Vi har inte funderat ut vad det blir för ingångsmusik än.. eller instrument heller, vi har ju ingen orgel men det måste ju vara ngt som inte är alltför stort, piano tex kan bli lite kämpigt att släpa på
  • NicoFina

Hinner inte skriva mer idag!
    Skriver mer i morgon.
    Tack för all uppmuntrande ord.

• NicoFina

God morgon på er alla brudar!
    Hoppas att ni sovit gott, här har man varit vaken hela natten pgr av en liten underbar prins/monster med kolik.

JAg tycker att i den här tråden pratar vi INTE pengar. Här inne får vi glömma vad allt kostar osv!
    Jag är en sådan människa som hatar att prata pengar. Men en sak kan jag säga är att mitt bröllop kostar mer än en halv....

• NicoFina

Nej det är okej! Men jag tycker att det finns mycket viktigare saker att tänka på på sin dag än pengar!
    Vi har lagt en ganska hög budget bara för att vi inte ska känna oss lugna!

Hur ska eran dag se ut? Det är roligt att få lite tips om hur man ska få sin dag perfekt!
    Jag är väldigt mån om att alla detaljer ska bli perfekta. Vårat tema är ljus och mörkblått (djurgården fotboll). Så vi ska tex ha ljusblå linnedukar på borden med mörkblå löpare.

Jag skulle vilja ha sådana där engångskameror i blått. Vet någon vart man kan hitta sådana?

Vad ska ni ha för blommor? Vi ska ha blå rosor helt igenom. Den lilla näbben ska kasta blå rosblad i kyrkan.

Är det någon som ska skriva sina egna löften?
    Vi kommer att göra det.
    Oj nu blev det mycket.

• NicoFina

Vi har inte pratat med prästen ännu!
    Men om det inte går att byta ut löftena helt så ska vi ha dom "vanliga" och sedan säga våra egna.

Ja det är skit svårt. man vill ju inte att det ska bli för långt men ändå få ut allt som man känner.

• NicoFina

Nu kommer jag in på pengar igen!
    Betalar ni allt själv eller betlar föräldrar/svärföräldrar något?

Min pappa betalar för bröllopet och min m2bs föräldrar betalar bröllopsresan!

Vart har ni tänkt att åka?

• NicoFina

Oj vad det har hänt saker här inne på tråden!

Min pappa skulle bli jätte ledsen om han inte fick betala för bröllopet. Det är tradition i våran familj.
    Kan vi glömma nu allt som handlar om pengar?

Vart var jag?

Hela bröllopet ska gå i talet 26 och ljus och mörkblått.
    Ni kan läsa på min press om varför just talet 26.

Finns det något fint hotell nära Arlanda?
    Vi kommer att åka på smekmånad direkt efter bröllops festn.
    När har ni tänkt att åka från festen? Har ni tänkt att åka direkt efter middagen eller sent på natten?

Vart har ni planerat eran smekmånad?
    Hit ska vi åka:
    www.apollo.se/Exclusive/Countries/Mauritius/Hotels/Shandrani.htm

• NicoFina

Vart ska ni åka?

Liinda_e skrev 2007-09-24 16:47:32 följande:
    vi sticker 3 dagar efter bröllopet..
  • NicoFina

Kan du ge mig lite tips om naturligt blå blommor som min söta näbb kan kasta?

Blivande fru pettersson skrev 2007-09-24 20:56:08 följande:

Hejhopp! Hoppar genast in i den här härliga tråden, men lämnar pengadiskusionen åt sidan (fast NEJ, man ska inte skämmas!). Jag vill också ha blå rosor, men pratade med en florist som istället föreslog naturligt blå blommor, som ser ut nästan exakt som rosor, så det får nog bli sådana istället. Vill ju kunna lussa för min man i brudklänningen, så länge jag kommer i den...
  • NicoFina

Ja jag vill att min dotter ska kunna ärva min klänning sedan så den får inte bli förstörd.

• NicoFina

Välkommen hit till den pengafria tråden

Blivande fru pettersson skrev 2007-09-24 20:56:08 följande:

Hejhopp! Hoppar genast in i den här härliga tråden, men lämnar pengadiskusionen åt sidan (fast NEJ, man ska inte skämmas!). Jag vill också ha blå rosor, men pratade med en florist som istället föreslog naturligt blå blommor, som ser ut nästan exakt som rosor, så det får nog bli sådana istället. Vill ju kunna lussa för min man i brudklänningen, så länge jag kommer i den...
Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...