• NicoFina

Ska man skämmas för att man vill...

lägga mycket pengar på sitt bröllop?
    Det känns lite som det här inne.
    Jag har en ganska stor budjet och det känns lite som om jag inte törs berätta vad den ligger på pgr av alla komentarer man kan få här inne.

Har nu planerat mitt bröllop i snart i 6 månader och det är 10 månader kvar innan bröllopet ska vara.
    Vill att våran dag ska bli helt perfekt, vill inte behöva tänka på pengar.
    Är det någon annan som känner som mig?

• Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...
  • stenbruden

Klart att du inte behöver skämmas! Det är ju ditt/ert bröllop!! Dom som klankar ner på dig om pengar är bara avundsjuka!

Jag har förstått att det har varit en hel del gnabb här om det men jag tycker att du ska skita i allt det där, du har lika mkt rätt att vara här o få tips o idéer som alla andra!

Berätta om ert bröllop!!

• NicoFina

Å va roligt att någon tycker som jag

Vill att vårat bröllop ska bli som i en saga=)

Dagen före så tar jag och mina tärnor in på ett hotell här i sthlm. För vi har bestämt att jag och min m2b inte ska träffa varandra förens vigseln börjar.
    Jag har 3 tärnor och sedan så har min m2b 3 marsalkar + en söt liten näbb som ska kasta blomblad före oss.
    På bröllopsdagen så kommer frisören + sminket till hotellet och gör oss klara.
    Sedan så kommer en vit limmosin och hämtar oss + min pappa och kör oss till kyrkan.

Oj det här kommer att bli långt.

Tar lite i taget.

Hur ska din dag vara?

• stenbruden

Måste sticka snart, jag gör det kort

Det låter underbart det du skriver!!

Jag har inte bokat allt än men vi kommer att vara på Aspenäs herrgård i Lerum, vi är från gbg. Där kommer vigsel och fest vara, allt på samma ställe. Vi kommer att tillbringa natten där men vi kommer att hyra en svit i gbg centrum den andra natten som en liten extra natt, så det inte tar slut för snabbt!

Hår o Make-up har jag inte bokat än men det kommer att bli någonstans i gbg! Vi kommer inte heller att se varandra före vigseln! Jag ska ha en tärna bara, min absolut bästa vän och han kommer att ha sin bror som best man. Inga barna så det blir inga näbbar, mina syskon är lite för stora nu
    Jag har nog inte kommit lika långt i planeringen som du
    Men jag har ju alla tankar såklart!

Vi kommer att ha ett lagom budget bröllop, har inte bestämt alls hur mkt än men så mkt som känner att vi fixar

Hade jag haft råd så hade jag lagt en STOOOR budget!!! Underbart at kunna göra det!

Även om vi inte har samma budget så vill jag ändå höra allt om ditt bröllop!! Vi kanske kan dela med oss om idéer ändå!

• NicoFina

Ja självklart!

Vi har en ganska stor budget. Men jag är ganska less på alla som tycker att man ska försöka spara allt som går att dra in på. Det är faktiskt den största dagen i ens liv.

Ok.
    Men jag fortsätter att skriva här och så kan du ju läsa sen när du har tid.

• icra

Vi kommer också lägga en hel del, men precis som du säger man vågar inte riktigt berätta även om jag tror det flesta tycker att alla får göra som de vill. Eran dag låter jättehärlig! Berätta gärna mer :)

• NicoFina

ok då fortsätter jag!

När vi kommer fram till "våran" jätte fina kyrka så hör vi klockorna ringa och någon som sjunger inne i kyrkan våran låt ( För kärlekens skull med Ted Gärdestaf ) Då går först våran lilla näbb in med en liten korg och kastar blåa rosblad. Sedan mina tärnor och till slut så kommer jag och min älskade pappa in i kyrkan.
    Vi kommer att ha egna löften till varandra + några fina låtar som en solist sjunger.

Efter vigseln är klar så åker jag och min man + fotografen och tar alla korten. När vi gör det så lastas alla gästerna in i bussar och körs till festen.
    Vårat tema är ljus och mörkblått (Djurgården fotboll) vi kommer tex ta kort inne på stadion (djurgårdens hemma arena).

Nu får ni oxå berätta lite om eran dag?

Vi kan ju här ge varandra lite tips om hur vi ska få våran dag så bra den kan bli.

• Tess 08

Hej brudar!

Jag tycker det är jätte roligt att läsa om andras planering,
    det spelar ingen roll om det är med mycket eller lite pengar.
    Våran budget är på ca 60000,vilket jag tror är ganska vanligt?

Om andra har problem med att ni har en hög budget så strunta i det.
    Jag tror att alla om man kunde skulle kunna spendera hur mycket som helst på sina bröllop!
    Mvh Tess

• NicoFina

Men det är precis vad jag menar! Här inne kan vi koncentera oss på att våran dag ska bli så underbar som möjligt och skita i kostnaderna.

Tess 08 skrev 2007-09-22 15:31:22 följande:

Hej brudar!Jag tycker det är jätte roligt att läsa om andras planering,det spelar ingen roll om det är med mycket eller lite pengar.Våran budget är på ca 60000,vilket jag tror är ganska vanligt?Om andra har problem med att ni har en hög budget så strunta i det.Jag tror att alla om man kunde skulle kunna spendera hur mycket som helst på sina bröllop! Mvh Tess
  • Anna  Sol

Det är klart du inte ska ksämmas. Man lägger väl hur mycket/hur lite på sitt bröllop. Så länge man själv är nöjd är det väl jättebra!

Men om du däremot känner att du kommer bli kritiserad för hur mycket ni lägger är det bästa att helt enkelt skita i att berätta. Då behöver du inte känna dig påhoppad.

• stenbruden

Tillbaka igen... för en liten stund iaf..

Nicofina
    Det låter jättefint! Va kul att ni kan ta kort inne på stadion!!! Skitkul idé!!!
    Vi va oxå inne på att ha blått med bland färgerna ett tag men nu blir det inte så...
    Vi kommer att gifta oss borgerligt på herrgården, om vädret tillåter så blir det nere vid sjön.. Det svåra med det är ju att man syns en bit innan man kommer fram så jag tror att jag och min pappa kommer att åka fram med häst o vagn..
    Där har ni som gifter er i kyrkan lättare Med entren alltså!
    Fotograferingen får ju bli i omgivningarna, ska reka med fotografen sen efter bra ställen! Vi kommer att "lämna" vigselplatsen i häst o vagn en stund så får gästerna promenera (kort avstånd över en gräsmatta) bort till herrgården och ta en fortsatt skål vid fontänen.. Sen ska vi planera ngt kul till dom med toastparet..

Nu blev det lite långt... sorry

Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...