• NicoFina

Ska man skämmas för att man vill...

lägga mycket pengar på sitt bröllop?
    Det känns lite som det här inne.
    Jag har en ganska stor budjet och det känns lite som om jag inte törs berätta vad den ligger på pgr av alla komentarer man kan få här inne.

Har nu planerat mitt bröllop i snart i 6 månader och det är 10 månader kvar innan bröllopet ska vara.
    Vill att våran dag ska bli helt perfekt, vill inte behöva tänka på pengar.
    Är det någon annan som känner som mig?

• Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...
  • Fröken Figo

Men i förhållande till vad?

Frågar du om det finns klasskillnader i Sverige? Jag förstår vad klassfråga är men i förhållande till vad i denna diskussion?

• Liinda_e

ser det där som tecken på lågvatten och lämmnar nu tråden...tack för en givande diskussion så länge det gick....

• Nilka

Tycker inte du ska skämmas alla gör på sitt sätt o efter sina tillgångar! Bara man är nöjd själv!

Lycka till med all planering o bröllopet!!

• Fröken Figo

va? jag fattar ingenting... Hoppas inte det var jag som skrämde iväg Liinda?

Hur som helst, tillbaka till trådämnet: jag tycker det är ok att lägga mkt pengar på sitt bröllop oavsett om man betalar själv eller om ens föräldrar gör det. Man ska inte skämmas för att man kan och vill satsa på sitt livs stora fest...

Sen kan man ju själv fråga sig hur mkt uppoffringar man är villig att göra... Men det är upp till var och en.

• Zozo

Sen, som jag oftast säger; Varför bry sig om vad andra tycker, så länge det inte gör nagon annant nagot ont? kör ert eget race!
    Här pa formuet har vi alla olika asikter och om du sa fragar om det är ok att äta bananer utan skal sa kan du ge dig den pa att det dyker upp radikala "Man ska bara äta bananer med skael pa"-föresprakare, folk som ABSOLUT tycker att du ska äta banan utan skal, folk som föredrar päron och de som tycker att du är koko eftersom bananer borde fridlysas...
    Men det är det som gör det till ett öppet forum och som egentligen gör det intressant.

• stenbruden

Missat massor här...

Vart tog TS vägen??

• Liinda_e

sista inlägg...jag älskar olika åsikter att folk tycker om olika saker och vill ha på ilika vis...det är intresant och skapar kulturer och religioner osv...
    MEN jag tycker inte om när ngn säger att tycker du inte så här då tycker du fel....

• Duchess

Liinda_e:

Men det är väl ingen i den här tråden som har sagt att man måste tycka på ett visst sätt? Tvärtom. Jag tycker att det verkar vara högt till tak just här, vilket inte alltid är fallet när man talar om ekonomi.

• Fröken Figo

Håller med Duchess, här inne har väl ingen förespråkat hur man måste tänka? Här utbyter vi bara våra synpunkter, vilket är jätteskönt tycker jag! Det är ju ingen vits med diskussioner om det blir påhopp. Jag tyckte vi höll hög nivå på den här tråden...

TS, (om du är kvar) har du blivit nå klokare i din frågeställning? Jag tyckte du startade en jättebra diskussion.

• Peol

Fröken Figo:

Jag tror Liinda_e menade med klassfråga var om det var mest rika familjer som sponsar med pengar till sina barns bröllop, körkort, bostäder och bilar. Och att barnen till dessa rika föräldrar är mer benägna att ta emot ekonomisk hjälp mot vad "fattiga" familjer och deras barn gör.

Jag antar att om någon får hjälp med bröllop o.dyl. så tillhör föräldrarna och ibland barnen "överklassen". Erbjuder man som förälder att casha upp 100-500.000 och mer så är det nog ingen underklass vi pratar om.

Tycker för övrigt att det är kul att läsa om de som har mycket pengar att lägga på sina bröllop. Samma sak med budgettrådarna.
    Hade jag haft en hög budget så skulle jag tveklöst kört på!

I slutänden är det huvudsaken att bröllopsparet är nöjda och lyckliga med sin dag! Det tror jag de allra flesta blir oavsett budget, man anpassar liksom munnen efter magsäcken (eller hur det nu var) :)

Lever man vanligtvis med en låg inkomst, sparar något år och kan kosta på sig lite extra till bröllopet så blir man nog jättenöjd. Är man van vid guldkant i vardagen för att man har den ekonomiska möjligheten så vill man nog inte ha det mindre än så på sin bröllopsdag. Ahhh, vad luddigt det blev..hoppas ni fattade vad jag försöker säga ändå.

Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...