Fröken Figo:
Jag tror Liinda_e menade med klassfråga var om det var mest rika familjer som sponsar med pengar till sina barns bröllop, körkort, bostäder och bilar. Och att barnen till dessa rika föräldrar är mer benägna att ta emot ekonomisk hjälp mot vad "fattiga" familjer och deras barn gör.
Jag antar att om någon får hjälp med bröllop o.dyl. så tillhör föräldrarna och ibland barnen "överklassen". Erbjuder man som förälder att casha upp 100-500.000 och mer så är det nog ingen underklass vi pratar om.
Tycker för övrigt att det är kul att läsa om de som har mycket pengar att lägga på sina bröllop. Samma sak med budgettrådarna.
Hade jag haft en hög budget så skulle jag tveklöst kört på!
I slutänden är det huvudsaken att bröllopsparet är nöjda och lyckliga med sin dag! Det tror jag de allra flesta blir oavsett budget, man anpassar liksom munnen efter magsäcken (eller hur det nu var) :)
Lever man vanligtvis med en låg inkomst, sparar något år och kan kosta på sig lite extra till bröllopet så blir man nog jättenöjd. Är man van vid guldkant i vardagen för att man har den ekonomiska möjligheten så vill man nog inte ha det mindre än så på sin bröllopsdag. Ahhh, vad luddigt det blev..hoppas ni fattade vad jag försöker säga ändå.