• NicoFina

Ska man skämmas för att man vill...

lägga mycket pengar på sitt bröllop?
    Det känns lite som det här inne.
    Jag har en ganska stor budjet och det känns lite som om jag inte törs berätta vad den ligger på pgr av alla komentarer man kan få här inne.

Har nu planerat mitt bröllop i snart i 6 månader och det är 10 månader kvar innan bröllopet ska vara.
    Vill att våran dag ska bli helt perfekt, vill inte behöva tänka på pengar.
    Är det någon annan som känner som mig?

• Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...
  • stenbruden

icra

Det låter helt underbart!!! Håller oxå tummarna för mkt snö och minusgrader!! Jättehäftigt med snötunnel och isskulpturer!

Om avslutningen är vad jag tror det är så är det nog skithäftigt

Vi ska nog oxå till maldiverna, kombinerat med norra australien. Vi åker i juni så man får se upp för orkaner o regnperioder.

• icra

ha ha, skriver som kratta "världens drag" ska det stå :)

Vi är båda så dåliga på det här med budget, vi tar det som det kommer men självklart så försöker vi hålla ner det lite och inte helt go bananas :)

• Ester W

NicoFina, du ska absolut inte behöva skämmas. Vi lade ned mycket pengar på vårt bröllop, för att få allt det som vi drömt om och det blev oxå ett fantastiskt bröllop. Man ska göra vad man själv tycker är bäst! Lycka till med planering och den stora dagen.

• Liinda_e

så nicofina vad är budgeten...jag vill inte veta för att dömma...men nu när jag läst tråden blev jag ju nyfiken....jag tycker vår buget är hög....160 .....stiger för varje dag nu...*suck*

• NicoFina

Hinner inte skriva mer idag!
    Skriver mer i morgon.
    Tack för all uppmuntrande ord.

• 17jan2009

jag vill bara få komma med ett litet inlägg...

Det där med pengar är alltid subjektivt. Vad som är mycket pengar för en person är inte det för någon annan och tvärt om. Jag är ganska säker på att de allra flesta här inne lägger "mycket" pengar på sitt bröllop utifrån sina egna mått. Alla som hänger här inne på BT är ju brällopsintresserade och vill säkert göra det bästa av dagen. Att prata om kronor och ören känns nästan lite onödigt när det egentligen handlar om att uppfylla sina drömmar utifrån de förutsättningar man har.

Jag tycker att det är viktigt att fokusera på det man har gemensamt och de sätt som man kan tipsa och hjälpa varandra istället för att jämföra budget. Tror att detta ger alla mycket mer och de som har mindre budget behöver inte känna sig illa till mods över det och de som har stödde budget behöver inte heller känna sig obekväma.

Andra kanske tycker annorlunda men det är så här jag ser på saken...

• Liinda_e
    17jan2009 skrev 2007-09-22 23:12:25 följande:
    [citat]
    . Jag är ganska säker på att de allra flesta här inne lägger "mycket" pengar på sitt bröllop utifrån sina egna mått.

mycket bra sagt!!!!!!
  • Fejs

Jag tycker det är intressant och veta vad andra kommer att lägga ut på sitt bröllop för att kunna jämföra mot min egen. Vi har vissa måsten (som andra kan reta sig på) men visst är det så som de flesta att man vill försöka få det bästa så billigt som möjligt. Vad har ni andra för budget?

• oss två

vi lägger ca 20000, utan mat för det betalar våra föräldrar, men det hamnar på ca 20000 oxå.

• NicoFina

God morgon på er alla brudar!
    Hoppas att ni sovit gott, här har man varit vaken hela natten pgr av en liten underbar prins/monster med kolik.

JAg tycker att i den här tråden pratar vi INTE pengar. Här inne får vi glömma vad allt kostar osv!
    Jag är en sådan människa som hatar att prata pengar. Men en sak kan jag säga är att mitt bröllop kostar mer än en halv....

Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...