• NicoFina

Ska man skämmas för att man vill...

lägga mycket pengar på sitt bröllop?
    Det känns lite som det här inne.
    Jag har en ganska stor budjet och det känns lite som om jag inte törs berätta vad den ligger på pgr av alla komentarer man kan få här inne.

Har nu planerat mitt bröllop i snart i 6 månader och det är 10 månader kvar innan bröllopet ska vara.
    Vill att våran dag ska bli helt perfekt, vill inte behöva tänka på pengar.
    Är det någon annan som känner som mig?

• Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...
  • stenbruden

Vad tror ni om att ha en violinist eller liknande med i häst o vagnen när vi kommer?
    Vi har inte funderat ut vad det blir för ingångsmusik än.. eller instrument heller, vi har ju ingen orgel men det måste ju vara ngt som inte är alltför stort, piano tex kan bli lite kämpigt att släpa på

• NicoFina

Ja det blir ju inte lätta att dra dit.
    Men en violinist låter ju jätte fint. Men kanske violinsten ska spela framme där ni ska ha cermonin? Så att inte någon av er får stråken i ögonen eller något likande.

Från bröllopet har faktiskt min m2b bestämt att vi ska åka en jätte stor Hummer:-S jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Men något ska han ju oxå få bestämma.

När ska ni gifta er?

Måste gå och ta hand om barnen nu. Men fortsätt skriva här!

stenbruden skrev 2007-09-22 15:47:47 följande:
    Vad tror ni om att ha en violinist eller liknande med i häst o vagnen när vi kommer? Vi har inte funderat ut vad det blir för ingångsmusik än.. eller instrument heller, vi har ju ingen orgel men det måste ju vara ngt som inte är alltför stort, piano tex kan bli lite kämpigt att släpa på
  • stenbruden

Ja självklart kommer violinisten att spela under själva vigseln oxå i så fall.. Tänkte att det kunde höja stämningen lite innan man liksom har kommit fram till själva ingångsmarschen.. Hänger du med?
    Men det är klart man vill u inte ha den i ögat *flabbar*

ja han måste ju också få vara med att bestämma vad är det med dessa hummer som är såååå cooooolt, visst är dom häftiga men alla män blir ju som barn när dom ser en sån
    Min m2b älskar stora bilar, jag är mer för sport och mycket motorljud a la ferrari!

Vi ska ha häst o vagn för att hästar har varit en enorm del i mitt liv förut.. Känns på ngt sätt självklart..

Vi gifter oss den 6 juni.. Ni då?

• Äntligen dax!

Klart du inte ska skämmas!

Det är ju helt upp till var och en hur mycket man kan och vill lägga på sitt bröllop!
    Tyvärr verkar det sticka i ögonen på många, i trådar där det diskuteras lite större budgetar...

Men skämmas ska du absolut inte göra!!!

• rocketqueen

Ja du, BT är ju inte direkt känt för att vara öppensinnat, så du lär tyvärr få en hel del kommentarer om du berättar att du spenderar mycket. Det behöver ju knappast vara avundsjuka som spelar in, utan helt enkelt att många tycker att det är så fruktansvärt onödigt att lägga mycket pengar på ett bröllop. Sedan är det heller inte "den största dagen i ens liv" för alla, som Nicofina skriver - och är det inte det så har många svårt att förstå att det är så himla viktigt för en del med bröllopsdagen.

Gör som ni vill på ert bröllop, vill ni spendera pengar så ska ni självklart göra det! Kommentarer får man ju oavsett hur man gör något, så strunta i vad andra tycker och kör på! Lycka till med hela bröllopet och äktenskapet! Hoppas ni får det härligt.

• Joji

Blir så nyfiken på hur stor budget ni har Nicofina!? Tycker inte du ska ta åt dig om någon nu kommentarerar, alla gör ju som de vill!

• solrosfrö

VArför skulle du skämmas?! Kör hårt girl. Det är ditt bröllop och du bestämmer! Ingen annan..JO kanske maken

• icra

Gud vilken bra idé med att ta kort på Stadion! Min blivande är AIKare och gult och svart är INTE mina färger så skönt att han inte kommit på den idén :)

Berättar lite om vår dag då.

Vi ska gifta oss i januari och kommer att ha två tärnor, brudnäbbar och en marsalk. med solist i kyrkan som sjunger två låtar (vågar inte berätta för mycket, risk att gästerna hänger här). Sen kommer alla åka iväg ett par mil till festplatsen där de möts av isskulpturer, fyra tjejer som sjunger och en stor tunnel av snö som de går in genom (håller tummarna för mycket snö). Väl där blir det skumpa och tre-rätters med nåt inslag av underhållning. Efteråt blir det DJ och världens dag med massor av drinkar :)Sen kommer vi ha en final som är väldigt häftig och speciell men den håller jag hemlig :)

Fyra dar efter bröllopet kommer vi att åka till Maldiverna i fjorton dagar.

Vill gärna höra era planer också!

• Mrs Van Derkamp

Berätta mer!Älskar påkostade bröllop.Vilken budget har ni?Fotograf är ju oerhört viktigt en sådan dag som denna!Och kom ihåg att filma hela bröllopet!Många som glömmer bort det,anlita proffs!

www.champangegroup.se Sveriges bästa bröllopsfotografer.

Dom som tycker det är onödigt att lägga mycket pengar på bröllop kan fara åt skogen tycker jag,bröllop är det roligaste som finns och jag ser verkligen fram emot när jag får gifta mej så jag får börja planera på riktigt!Då jädrar blir det bröllop som mina nära och kära aldrig sett på maken tidigare!

Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...