Jag tar gärna emot pengar i vilken situation som helst av våra föräldrar. Jag håller på att ta körkort, mina föräldrar hjälper mig lite. Vi ska gifta oss, våra föräldrar betalar en tredjedel var som en bröllopsgåva till oss. När jag flyttade hemifrån för tio år sen fick jag alla möbler av mina föräldrar. Jag tycker inte att det är konstigt att få pengar av föräldrarna, och jag kommer att resonera likadant med mitt barn när han växer upp. Det handlar inte om mognad osv, vi är ju nästan 30 år och har barn, det handlar om att våra föräldrar har mer kapital än vi, och inte har lika många utgifter längre när barn flyttat ut osv. Ibland får vi lite klumpsummor som en extra hjälp när det är mycket utgifter vid flyttar osv, det är väl bara bra att få hjälp ibland när de ändå har perngar över, tänker jag. När det däremot övergår till att leda till oansvarigt beteende, då tycker jag att det gått för långt. Jag har en kompis som lägger alla sina pengar på nöjen och kläder, hon har spenderat över 100 000 som hennes föräldrar har sparat i alla år på resor och nöjen, då får hon 100 000 extra för att hon ska köpa bostad, det tycker jag är helt vridet! Man måste ju kunna hushålla med sina pengar, det kommer jag verkligen lära min son, även om jag inte är främmande för att hjälpa honom ekonomiskr vid särskilda tillfällen i livet, som med körkort, giftemål och bostad.