Inlägg från: stenbruden |Visa alla inlägg
  • stenbruden

Ska man skämmas för att man vill...

Klart att du inte behöver skämmas! Det är ju ditt/ert bröllop!! Dom som klankar ner på dig om pengar är bara avundsjuka!

Jag har förstått att det har varit en hel del gnabb här om det men jag tycker att du ska skita i allt det där, du har lika mkt rätt att vara här o få tips o idéer som alla andra!

Berätta om ert bröllop!!

• stenbruden

Måste sticka snart, jag gör det kort

Det låter underbart det du skriver!!

Jag har inte bokat allt än men vi kommer att vara på Aspenäs herrgård i Lerum, vi är från gbg. Där kommer vigsel och fest vara, allt på samma ställe. Vi kommer att tillbringa natten där men vi kommer att hyra en svit i gbg centrum den andra natten som en liten extra natt, så det inte tar slut för snabbt!

Hår o Make-up har jag inte bokat än men det kommer att bli någonstans i gbg! Vi kommer inte heller att se varandra före vigseln! Jag ska ha en tärna bara, min absolut bästa vän och han kommer att ha sin bror som best man. Inga barna så det blir inga näbbar, mina syskon är lite för stora nu
    Jag har nog inte kommit lika långt i planeringen som du
    Men jag har ju alla tankar såklart!

Vi kommer att ha ett lagom budget bröllop, har inte bestämt alls hur mkt än men så mkt som känner att vi fixar

Hade jag haft råd så hade jag lagt en STOOOR budget!!! Underbart at kunna göra det!

Även om vi inte har samma budget så vill jag ändå höra allt om ditt bröllop!! Vi kanske kan dela med oss om idéer ändå!

• stenbruden

Tillbaka igen... för en liten stund iaf..

Nicofina
    Det låter jättefint! Va kul att ni kan ta kort inne på stadion!!! Skitkul idé!!!
    Vi va oxå inne på att ha blått med bland färgerna ett tag men nu blir det inte så...
    Vi kommer att gifta oss borgerligt på herrgården, om vädret tillåter så blir det nere vid sjön.. Det svåra med det är ju att man syns en bit innan man kommer fram så jag tror att jag och min pappa kommer att åka fram med häst o vagn..
    Där har ni som gifter er i kyrkan lättare Med entren alltså!
    Fotograferingen får ju bli i omgivningarna, ska reka med fotografen sen efter bra ställen! Vi kommer att "lämna" vigselplatsen i häst o vagn en stund så får gästerna promenera (kort avstånd över en gräsmatta) bort till herrgården och ta en fortsatt skål vid fontänen.. Sen ska vi planera ngt kul till dom med toastparet..

Nu blev det lite långt... sorry

• stenbruden

Vad tror ni om att ha en violinist eller liknande med i häst o vagnen när vi kommer?
    Vi har inte funderat ut vad det blir för ingångsmusik än.. eller instrument heller, vi har ju ingen orgel men det måste ju vara ngt som inte är alltför stort, piano tex kan bli lite kämpigt att släpa på

• stenbruden

Ja självklart kommer violinisten att spela under själva vigseln oxå i så fall.. Tänkte att det kunde höja stämningen lite innan man liksom har kommit fram till själva ingångsmarschen.. Hänger du med?
    Men det är klart man vill u inte ha den i ögat *flabbar*

ja han måste ju också få vara med att bestämma vad är det med dessa hummer som är såååå cooooolt, visst är dom häftiga men alla män blir ju som barn när dom ser en sån
    Min m2b älskar stora bilar, jag är mer för sport och mycket motorljud a la ferrari!

Vi ska ha häst o vagn för att hästar har varit en enorm del i mitt liv förut.. Känns på ngt sätt självklart..

Vi gifter oss den 6 juni.. Ni då?

• stenbruden

icra

Det låter helt underbart!!! Håller oxå tummarna för mkt snö och minusgrader!! Jättehäftigt med snötunnel och isskulpturer!

Om avslutningen är vad jag tror det är så är det nog skithäftigt

Vi ska nog oxå till maldiverna, kombinerat med norra australien. Vi åker i juni så man får se upp för orkaner o regnperioder.

• stenbruden

Missat massor här...

Vart tog TS vägen??

• stenbruden

Hmm resor!

Vi funderar på att åka till Norra Australien kanske kombinerat med 1 på Maldiverna om det går. Vi kommer att åka direkt efter bröllopet (6 juni) och vara borta minst 3 veckor, gärna 4..

Ingenting bokat än men det lutar åt det...
    Man får ju passa sig för säsonger under våran sommartid..

Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...