Inlägg från: oss två |Visa alla inlägg
  • oss två

Ska man skämmas för att man vill...

vi lägger ca 20000, utan mat för det betalar våra föräldrar, men det hamnar på ca 20000 oxå.

• oss två

Jag anser att mina föräldrar gärna får hjälpa till om de vill.
    Vi har det fruktansvört dåligt ställt, men ändå kunat spara ihop så vi kan ha bröllop, anledningen till att de skjuter till med pengar är för att de vill att vi ska kunna få dagen så bra som möjligt.
    De hjälpte oss även när vi skulle köpa bil, för de tyckte vi skulle kunna köpa en lite finare bil än en i 10000 kr klassen.
    Visst kan det kännas lite dumt ibland kanske, men samtidigt så tar jag tacksamt emot det när de vill.

• oss två

Jag skulle aldrig be om pengar, men ser inget hinder att ta emot om de vill ge.
    Skulle jag be om pengar så skulle det vara för att låna av dom, inte ngt annat.
    Är uppvuxen med att man får spara till det man vill ha. just därför bodde jag och min m2b hemma till vi var 21 resp 23 för att spara ihop pengar så vi hade råd med möbler och sånt. men som sagt, tack nej till en pengagåva, det gör jag inte.

• oss två

Självklart ska man ställa upp för sina föräldrar med..dock kn jag inte göra det med pengar, men det är inget som behövs till dom. däremot kan man alltid ställa upp på andra saker. som jag har min mamma som är gaska dålig, förljer alltid med henne till sjukhuset. hjälper dom om det är ngt de ska göra med huset osv. vilket för dom är värt jätte mkt.
    att jag då kanske får en pengagåva ibland är värt jätte mkt för mig, men inget jag begär.

• oss två

Jag kan ju säga som så att mina föräldrar är inte höginkomsttagare. men vill ändå vara med och betala. så behöver inte handla om klasskillnader.

Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...